Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
22. juli 2002 - 23:17 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

2 websites - hvordan?

Hej,
Jeg står og skal hoste 2 domæner på Win2000 Adv. med 1 IP-adresse, men domænerne skal helst ligge på hver sin computer på netværket. Der er lavet pegning af domæne-navnene til den samme ip, men hvordan sætter jeg det op så når jeg går på f.eks. www.domæne1.dk at den går ind og henter det på server1 og på www.domæne2.dk på server2 ????

Kim
Avatar billede sukos Juniormester
22. juli 2002 - 23:27 #1
Du kan godt kun bruge en webserver.
På den opretter du, øhhhh, "nyt websted" eller lign. (roder ikke med IIS), og det websteds placering definerer du så som liggende på den anden comp. Altså en mappe på den. Og gi'r mappen de rettigheder den nu skal ha'. :O)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. juli 2002 - 23:38 #2
du skriver bare f.eks. \\server2\ som homedir på din webserver, så kan du have 2 websteder på 2 servere med 1 extern IP
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. juli 2002 - 23:39 #3
Det var et svar (;
Avatar billede alyourpal Nybegynder
23. juli 2002 - 01:35 #4
Yes, bare et rigtigt... du mangler at bruge "hostheadernames" som du finder under fanebladet "Web site" og under "advanced..."
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. juli 2002 - 01:42 #5
Yes, bare et rigtigt ?
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
23. juli 2002 - 12:59 #6
takker - nu virker det!