Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. juli 2002 - 15:00 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

HP printere sælges!

jeg har to deskjet printere, Henholdsvis deskjet 660 og deskjet 690c som jeg ikke bruger mere, der er ikke blæk på dem!
og så har jeg en Hp Laserjet 4+ som af en eller anden årsag er begyndt at krølle papirene sammen når den blir for varm, men da jeg har fået ny, gider jeg ikke at få den lavet!

det hele sælger jeg for 400 kr.!

Mr bob
Avatar billede tupsy Nybegynder
21. juli 2002 - 15:01 #1
Jeg vil ikke købe, men du kan da prøve at sætte dem til salg her :
http://users.cybercity.dk/~bkb8914/blacksound/marked.htm

Tupsy!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juli 2002 - 15:22 #2
hvor bor du henne?

jeg er kun interesseret i LaserJet 4L.. men kan da evt godt tage resten ;o)

men skal lige vide hvor i DK du bor ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juli 2002 - 15:31 #3
Vil lige sige at jeg har sendt en mail en HP mand, lige for at høre hvad det vil koste at få lavet den! (vil gå ud fra det er en ny fuser der skal i)..

men kender du prisen på den reperation?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. juli 2002 - 15:46 #4
jeg bor i hedehusene , tæt på roskilde!
jeg ved ikke hvad der er galt med den, og grunden til at jeg ikke har fået den lavet er som sagt at jeg alligevel har fået en ny.
nej jeg kender desværre ikke prisen!

Bob
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juli 2002 - 15:48 #5
Det bliver dyrt at sende den med posten.. så jeg trækker mig! :(
Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. juli 2002 - 15:49 #6
øv øv! hvor bor du da?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juli 2002 - 15:50 #7
Bornholm.. og hvad jeg husker så er en fuser ikke billig! (jeg har arbejdet som HP tekniker)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. juli 2002 - 15:53 #8
hvis du er interesseret, så skal min mor alligevel til bornholm på tirsdag!!! jeg kan da høre om hun gider at tage den med!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juli 2002 - 15:55 #9
jeg skal først have svar som den HP tekniker jeg har mail om denne HP LJ 4+
hvis det koster 500kr+ i reperation, så kan jeg lige så godt købe en helt ny! ;o)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. juli 2002 - 15:56 #10
ok
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juli 2002 - 20:30 #11
jeg ønsker ikke at købe den printer.. har fået svar på den mail...
en nu fuser koster, ca 50% af en ny Laserjet printer!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. juli 2002 - 00:18 #12
hvad helt præci koster den?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juli 2002 - 09:06 #13
ca 2000kr
Avatar billede tupsy Nybegynder
22. juli 2002 - 09:41 #14
He he, helt præcis ca. 2000kr.  :-)

Kan man godt skrive det mon?? :-)

Tupsy!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juli 2002 - 10:43 #15
jeg har fået oplyst ca 2000kr så det er det mest præcise jeg kan komme med..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. juli 2002 - 14:37 #16
Et komplet Service/Maintinance kit koster kr. 2500,- - hvilket inkluderer diverse papirguide ruller m.m.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. juli 2002 - 14:39 #17
....men det kommer så igen an på, hvor og hvordan den krøller papiret.

Hvis den folder papiret i streger og "stryger" dem, så de bliver flade, er det fuseren.

Hvis det er lige ved udgangen, papiret sætter sig fast, så det bliver "trappeformet", er det papirguiden ved papirudtaget, der er snavset. Disse fås desværre ikke i maintinance kittet, men det er en bagatel selv at sidde med en hobbykniv og rense belægningerne af.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. juli 2002 - 11:36 #18
den bliver foldet sammen til mussetrapper!
Avatar billede canedo Nybegynder
24. juli 2002 - 11:38 #19
mussetrapper ;-) nej hvor sødt *s*
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. juli 2002 - 12:47 #20
Jo, men så kan man selv afhjælpe fejlen, ved at rense rullerne der sidder lige bag bagpladen. Det er disse der ikke kan guide papiret ordentligt ud. Det er specielt de bagerste ruller af hård plastic, og for at komme ordentligt til, må man lige skrue låget af printeren. Så kan hele enheden med ruller for oven og for neden "klikkes" løs og tages ud. En lille tang til at løsne selve gummirullevalsen, og så er der fri adgang til det hele.
Gummirullerne kan renses med isopropylalkohol. Plasticrullerne er typisk så snavsede, at der skal en hobbykniv til at skrælle belægningen af.
Slutteligt smøres alle ruller med silicone - den samme man bruger på bilens gummilister. Samles igen, og så kører den de næste 100.000 sider, før den skal renses igen......

I øvrigt en rigtig god printer.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. august 2002 - 21:45 #21
er der slet ingen der gider at købe?
Avatar billede jumpy Nybegynder
07. august 2002 - 21:59 #22
Hvad skete der... døde det hele, eller fik du solgt dine printere?? jeg er måske interesseret. Jeg mangler en farveprinter efter at min Epson Photo Stylus 790 lordt de luxe gik død på grund af størknet blæk i dysserne, efter bare et år ( naturligvis lige efter at garantien ophørte.)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
07. august 2002 - 22:35 #23
tror bare ikke at der er nogen der er interresserede!!!
660 + 690c har jeg smidt væk men jeg har stadigvæk 4+eren!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2002 - 10:38 #24
Det størknede blæk kan opløses af vand. De skal bare ligge med et fugtigt stykke køkkenrulle/klud under i lang nok tid.
Avatar billede jumpy Nybegynder
08. august 2002 - 13:39 #25
Tak for tippet Ole. Desværre kom jeg til at knække en af dysserne da
jeg forsøgte at blæse dem igennem med en engangssprøjte med sprit. Så den er helt død nu, og derfor kunne 4+eren godt have interesse, hvis den virkelig er så nem at ordne som du siger Ole. Men kun hvis den er til farver. Kan den tage kopipatroner mr.Bob??, for så er den nok en tur til Hedehusene værd.
Jumpy
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2002 - 13:51 #26
En HP LaserJet 4+ er kun en sort/hvid laserprinter.

Til gengæld er den uhyre stabil - vi købte i perioden 93-97 over 30 af dem, der stadig står og snurrer rundt omkring.

Den har dog bedst af at blive brugt jævnligt.

Du KAN være fusket at hælde kopitoner over, men det anbefaler jeg ikke af følgende årsager:
1. Det sviner - meget
2. I farvepartronen sidder også den lysfølsomme tromle, og denne er ikke beregnet til længere levetid, end der er toner i partronen.
3. Tonerspild vil gå ud i tandhjulene i printeren og langsomt ødelægge lejer m.m.
4. Visse folk mener tonerstøvet er så fint, at det under omhældningen kan gå i lungerne og skade dem. Nogen snakker om kræftrisiko, uden at jeg dog tror på det.

Men hvis ikke jeg selv havde en LaserJet 5 stående, ville jeg da gerne købe 4+´eren.
Avatar billede jumpy Nybegynder
08. august 2002 - 20:47 #27
Desværre skal jeg bruge en farveprinter. Ellers tak for svaret Ole
Jumpy
Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. august 2002 - 21:18 #28
den er i hvert fald stadig til salg! :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. august 2002 - 10:37 #29
..og det er stadig en suveræn printer ;-)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
09. august 2002 - 21:16 #30
:-)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. august 2002 - 20:36 #31
com eon, der må da være nogen der vil ha den!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. august 2002 - 23:30 #32
nå men så kan det da også bare være ligemeget! :-( så lukker jeg!