Avatar billede bue_m Nybegynder
20. juli 2002 - 14:00 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Software til brænder

Jeg har en lite-on brænder i min computer, der kører XP. Mit problem er, at den software, der fulgte med til brænderen ikke er compatible med XP (og der er ingen opgradering). XP kan som sådan godt brænde cd'er, men der er ikke særlig mange features. Så er der nogen der kender til et freeware brænder program, hvor man kan lave en kopi af en hel cd til en anden, og ikke bare vælge de enkelte filer til kopiering.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. juli 2002 - 14:01 #1
hvad fulgte med til brænderen?
Avatar billede bue_m Nybegynder
20. juli 2002 - 14:02 #2
easy creator 4. Man skal betale for at få opgraderingen hos roxio.com.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
20. juli 2002 - 14:03 #3
clonecd er simpelt og kan hentes her:http://elby.ch/english/products/clone_cd/index.html
Avatar billede rs2000 Nybegynder
20. juli 2002 - 14:09 #4
Easy Creator 4,0 duer ikke til Win XP.
Der skal du bruge 5,0
Avatar billede wanix Praktikant
20. juli 2002 - 14:12 #5
Hvad med Nero. Det var sikkeert det der fulgte med til din brænder. Hent det på www.nero.com Gratis.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2002 - 15:21 #6
lad være med at bruge noget fra Roxio, der er for mange problemer.
Brug enten CloneCD eller Nero, sidsnævnte kan lige så meget som Roxio og den kan vistnok fås med dansk sprogpakke.
Avatar billede snowman Nybegynder
20. juli 2002 - 16:08 #7
Brug bare Roxio WinOnCD 5.0 det er stadig det nemmeste og helt sikkert bedste program, især hvis du vil kopiere en CD og din brænder og CDROM sidder på samme Controler, det accepterer Nero absolut ikke om så du har Burn Proof på
Avatar billede binderup Nybegynder
20. juli 2002 - 16:22 #8
snowman: aha - jeg har kopieret et "par" skiver med Nero med min Plextor brænder siddende på samme controller som mit CD drev uden at der har været problemer med det, så din påstand holder ikke.

Der kan dog være noget i det hvis du har nogle dårlige IDE kabler - det skal helst være 80 bens kabler så du kan bruge UDMA mellem brænder og læser.
Avatar billede bue_m Nybegynder
20. juli 2002 - 18:31 #9
Takker for svarene. Jeg har installeret nero, som indtil videre fungerer upåklageligt.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
20. juli 2002 - 21:13 #10
Takker for point.
Hvis du kommer til at døje med nogle plader der ikke "vil" kopieres,så prøv CloneCD.
Det plejer at hjælpe:-)
Det er tæt på det tager "kopisikringen" med over.