Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
19. juli 2002 - 00:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Import af NTFS disk

Jeg har lige købt ny harddisk. Den oprettede jeg en NTFS partition på, og flyttede mine data over på inden jeg formatterede den gamle disk (system disk).
Efter jeg har geninstalleret Windows kan jeg ikke få adgang til mine filer på den nye disk. Hvordan får jeg importeret disken uden jeg mister mine data?

På forhånd tak
Allan
Avatar billede bad24 Nybegynder
19. juli 2002 - 01:11 #1
siger den noget med rettigheder?
prøv at log på som Administrator og dden adgangskode du har givet den!

//Lars
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
19. juli 2002 - 01:17 #2
Det hjælper ikke at være logget på som administrator!
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
19. juli 2002 - 01:23 #3
Når jeg trykker på drevet får jeg af vide at drevet ikke er formateret, hvilket jeg jo havde gjort få timer før jeg formaterede!
Avatar billede bad24 Nybegynder
19. juli 2002 - 01:27 #4
hmm...
Ja det er jo et problem.
Det er derfor man ALDRIG skal bruge NTFS på drev, som man bruger til backup eller flytter med. hvad hvis du åbner command og skriver drev x: hvad siger den så?
Avatar billede resten Nybegynder
19. juli 2002 - 08:40 #5
Højreklik på den mappe som du skal ha magt over og vælg Sikkerhed-Avanceret her taster du dit nuværende brugernavn ind altså det navn som din computer nu har.Og nu skulle du gerne kunne komme ind i din system mappe.
Evt skal du ind i mappe visninger og fjerne hakket i simpel fildeling.
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
23. juli 2002 - 12:51 #6
Hmm - jeg har rodet lidt rundt disken og Partition Magic, og det er endt med at filsystemet på min nye disk er kategoriseret som "BAD"!

Jeg opretter et nyt spørgsmål da jeg ikke skal have disken importeret, fordi den allerede er inde i systemet, men i stedet skal jeg have partitionen op at køre igen.

ET out