Avatar billede lone.j Nybegynder
17. juli 2002 - 16:16 Der er 12 kommentarer

Min windowsupdate vil ikke opdatere.

Hjælp, min windowsupdate vil ikke opdatere!
Når jeg vil opdatere mit system meddeler update at det ikke kan lade sig gør, da jeg skal være medlem af administartorgruppen eller selv være adm.!!!
Mit system er en zitech maskine med en celeron processor ved 1G Hz.
Styresystemet er windows 2000 pro. med IE ver. 6.
Jeg er oprettet som administrator, så derfor forstår jeg ikke updates meddelelse!

Er der nogen der har et godt forslag???
Avatar billede ricky Nybegynder
17. juli 2002 - 16:33 #1
prøv at logge ind som 'administrator'
Avatar billede lone.j Nybegynder
17. juli 2002 - 16:52 #2
Det var en af de første ting jeg prøvede! Uden held!!!'
Update vil heller ikke anderkende min administrator.
Avatar billede ricky Nybegynder
17. juli 2002 - 17:16 #3
hmmm... jeg har faktisk en Windows 2000 Server med samme problem... dog dl'er den - men under installationen siger den bare at den ikke kan opdatere - og at man skal prøve igen...

har du installere SP2 ?
Avatar billede kapla Nybegynder
17. juli 2002 - 17:29 #4
Avatar billede ole_c Nybegynder
18. juli 2002 - 09:24 #5
Jeg har prøvet at hjælpe Lone og jeg ved at SP2 ikke er installeret, kun SP1. Det er måske en del af problemet.
Jeg har en SP2 som en cab-fil, men hvordan installeres den når det ikke kan foregå automatisk?
Avatar billede bursch Nybegynder
18. juli 2002 - 14:14 #6
I kan downloade Windows 2000 servicepack 2 her:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp

Men det er jo lidt kedeligt hvis man ikke har andet end en 56k linie.. =D

\\Bursch
Avatar billede bursch Nybegynder
18. juli 2002 - 14:17 #7
Ikke for at gøre dig dum eller noget men du er sikker på at din profil er sat til at være Administrator ?

Men self. hvis du også har prøvet med Administrator så kan det jo ikke være det...
Avatar billede ole_c Nybegynder
18. juli 2002 - 21:27 #8
Til Bursh. Lones profil ER sat til administratorgruppen, jeg har selv kontrolleret det!
Det mest fantastiske er at når man logger på som administrator!!! får vi den samme reaktion!!!???
Avatar billede bursch Nybegynder
19. juli 2002 - 08:17 #9
Det er på et LAN netværk ?
Det kunne godt lyde som at jeres netværksadministrator har en finger med i spillet.. (Active Directory)

\\Bursch
Avatar billede ole_c Nybegynder
20. juli 2002 - 20:18 #10
Til Bursch. Nej Lones maskine er ikke på noget netværk, men der er et netværkskort i maskinen.
Avatar billede ole_c Nybegynder
11. august 2002 - 22:01 #11
Så lykkedes det endelig! Lones maskine har fået instaææeret servicepack 2.
Avatar billede lone.j Nybegynder
11. august 2002 - 22:15 #12
jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen, det tog sin tid men det lykkedes .
lone.j