Avatar billede jschroll Nybegynder
16. juli 2002 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Connection performance

Simpelt spørgsmål:

Hvad er hurtigst:
1) At lave en web applikationer der åbener en connection i toppen af siden og så laver 3-4 sql kald på samme connection eller
2) At lave sql kaldene inde i en SUB med en lokal connection (som altså bliver destueret ligeefter)

Det er sql server 2000 og asp 3.0
Avatar billede neteffect Nybegynder
16. juli 2002 - 12:26 #1
Jeg vil tro det er hurtigst at åbne i toppen af siden og lukke i bunden.
Men du kunne jo prøve at måle det?
Avatar billede kichian Nybegynder
16. juli 2002 - 12:53 #2
Det første er hurtigst. Du opretter 1 connection, hvilket er 3-4 gange hurtigere end at oprette 3-4 connections.
Men da der er connection-pooling er det ikke dette som trækker ned i performence.

Programmeringsmæssigt er det dog hurtigere at bruge en global connection (ie. åbne i toppen).
Avatar billede misbruger Nybegynder
16. juli 2002 - 13:25 #3
Du skal lave en connection og benytte til alle 4 kald.
Det der tager længst tid ved database funktioner er at oprette en connection.