Avatar billede ashes Nybegynder
16. juli 2002 - 00:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 lukker ikke ned den genstarter

Jeg har fået fingrene i en  Compaq 7971 med følgende specifikationer:

http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/7971.asp

Når jeg beder den om at lukke ned genstarter den ... problemet var der ikke der ikke da jeg kørte med windows 98. Jeg har desværre ikke kunne få en ordentlig bundkort driver (Se evt. mit spørgsmål .. http://www.eksperten.dk/spm/235410)- men jeg er ikke sikker på at det er det der er problemet !

Er der nogen der har et godt råd til hvordan man får den til at lukke ned i stedet for at rebote !
Avatar billede nogetfx Nybegynder
16. juli 2002 - 01:01 #1
Hvordan lukker du ned..?
Trykker du på en genvejstast fra Compaq.. For det kan være at den står forkert..? HøKlik på desktop -> Screensaver -> Power -> advanced...
Der kan du vælge hvordan den skal opføre sig  ved forskellige knapper...

/Lars
Avatar billede ashes Nybegynder
16. juli 2002 - 01:39 #2
Undskyld .... det fremgår ikke særligt tydeligt .... jeg lukker min pc ved at trykke "start" "luk computer..." "luk computer"
Avatar billede skadhauge Nybegynder
16. juli 2002 - 08:15 #3
Lyder umidelbart som om det er et drivers prop.
Det nok din APM som ikke er i overenstemelse med dit bundkort
( Apm = Advanced Power Mangement )
prøv at download de seneste bundkort drivers inde på compaqs hjemmeside?
Avatar billede ufv Nybegynder
16. juli 2002 - 08:19 #4
Har du en logitech mus sat på maskinen? Den kan nemlig være årsagen til at den genstarter og ikke slukker.... lyder lidt langt ude men jeg har selv oplevet det et par gange...
Avatar billede pedenisback Nybegynder
16. juli 2002 - 10:59 #5
Jeg har endnu ikke måtte opgiv et W2K shutdown problem, hvor disse links ikke kunne hjælpe.
W2K understøtter både APM og ACPI og i visse tilfælde vil APM give probs

Q315409: HOW TO: Troubleshoot Shutdown Problems in Windows 2000
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q315409

Q242495: Troubleshooting Advanced Power Management in Windows 2000
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q242495
Avatar billede ashes Nybegynder
16. juli 2002 - 13:16 #6
Jeg får desværre ikke set på det før på mandag .... umiddelbar er jeg enig med skadhauge .... hvilket jeg også skrev til at starte med .... desværre har Compaq ikke udgivet en driver til bundkortet, og de vil ikke oplyse hvem der har lavet det og det står ikke på bundkortet.

Men de 2 M$ er jeg temmelig sikker på at jeg har en chanche.
Avatar billede skadhauge Nybegynder
17. juli 2002 - 12:03 #7
ashes hvis compaq ikke har frigivet drivers til bundkortet på webbet?
så prøv at ringe til deres hotline for at hører om en evt. cd med drivers på?
Prøv evt at gå ind på http://www.driversguide.com
User: drivers
Pass: all
Det en stor driverdatabase hvori du muligvis kan finde driverne...
Avatar billede ashes Nybegynder
21. juli 2002 - 03:00 #8
Jeg har ringet til Compaq Hotline (IBM hotline) og de sagde at de ikke kunne hjælpe ... ring til microsoft .... lol hvad helvede skulle de kunne gøre .... så jeg ringede til en af mine venner som gav mig et andet telefonnummer og sagde at jeg skulle ringe og sige at kom fra hans firma ... men de ved det ikke .... COMPAQ SUCKS ..... Jeg skal ud og kikke på det i morgen