Avatar billede sms30 Nybegynder
15. juli 2002 - 22:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes i om mit bundkort, cpu, hd´.

Jeg er købt et Asus P4B266, i845D, Sokkel 478, 3xDDR bundkort.

en HD. MAXTOR Harddiske D540DX 120.0GB, IDE133
2MB / 12ms / 5400RPM / IDE133

en cpu. INTEL Processor Socket 478, In a Box, Pentium 4 2.0GHz
No ram
Incl. cooler

hvad megner i om hvad jeg har købt.

hilsen
T.S

Ps. jeg har hørt at man kan få en p4 2000 mhz op på ca. 3000 mhz. Kan det passe.
Avatar billede avlund Nybegynder
15. juli 2002 - 22:46 #1
En 5400 RPM harddisk nu om dage. Så har jeg set det med.

Harddisken virker ualmindelig langsom, og Maxtor har aldrig ligefrem været mit yndlingsmærke. Bundkortet og CPU'en er dog guf.
Avatar billede nof Nybegynder
15. juli 2002 - 22:49 #2
Køb hellere en Maxtor D740X FLUID 80 GB IDE133 7200 RPM ...
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. juli 2002 - 22:52 #3
Nix - køb en Maxtor 120GB med 8MB cache! DEN rykker!!! Er du vild, den er hurtig.

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene - det kommer jo også an på hvor meget du har givet for det.

Personligt virker dit spørgsmål som om vi skal sige "næææ, neeej, SIKKE en hurtig computer.. IH, hvor ER du altså heldig"... :)
Avatar billede emingos Nybegynder
15. juli 2002 - 23:06 #4
vil give de andre ret i at maxtor er det bedste og at 5400 rpm ik er alt for hurtigt..

de fleste ligger på 7200 nu om dage

men jeg kan ik lide at du har asus det bryder jeg mig ik om .
og p4 .. men det er jo bare spm om vane/smagssag..

mig og mine penge kan bedre lide amd.. :P

ellers kig på www.edbpriser.dk der kan man altid bruge et par tusind på et par minutter..

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724787893

bare lige et eks.

held og lykke med den nye pc
:)
Avatar billede sms30 Nybegynder
15. juli 2002 - 23:53 #5
fejl!!!! det var ikke denne HD jeg købte. det var en IBM 7200.

Jeg trode at der vil være nogle som kom med nogle af de meget gode ting om de ting. men der er hvis ikke så mange der ved noget om de ting.

Jeg kan sige at et asus er nogle megét gode bundkort. og de er ikke dyre. hvis man ser på hvad de kan.
jeg kan ikke se hvorfor at i ikke kan li asus.

Hilsen
T:S
Avatar billede emingos Nybegynder
15. juli 2002 - 23:58 #6
jeg kan personligt ik lide asus pga de jeg har set laver mange fejl og køre generalt dårligt men det er min erfaring ..(ska lige siges gælder både på amd og pentium) .. da jeg har samlet en del maskiner til kunder med asus
Avatar billede sms30 Nybegynder
16. juli 2002 - 12:36 #7
Jeg kan kun sige at asus er godt fra min side af men vær sin smag
Avatar billede avlund Nybegynder
16. juli 2002 - 16:41 #8
Jeg er også ved at blive træt af Asus. I starten var jeg glad for dem, men de Asus-produkter jeg har haft har vist sig at være nogle af de mest problematiske. Derudover følger der tit en enorm og overflødig software-pakke med f.eks. grafikkortene, det er ikke lige noget jeg har brug for.
Avatar billede emingos Nybegynder
17. juli 2002 - 10:13 #9
det er jo ligesom der er mange der ik kan lide via chipset .. det synes jeg er rigtig godt :)

eller mit motherboard for den sags skyld.. acorp nok ik så mange der kender det.. derfor spurgte jeg os på eksperten.. om folk havde hørt noget om det ..

og der sagde de fleste køb p4 og så videre.. men jeg købte det ukendte mærke af et motherboard og det virker fint