Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:22 Der er 31 kommentarer

Prøgrammør søges til dette

Hejsa.
Jeg søger en god PHP programmør, til at lave et avanceret admin system.
Det jeg skal bruge, er selvfølgelig admin login, men der skal være mulighed for tilføje admins osv.
Desuen skal de forskellige admins være delt op i "sikkerheds-statuser"...
Med det mener jeg, at f.eks. status 5 har adgang til alt, og status 1 er lige startet, og har ikke adgang til ret meget.
Det skal være sådan at den der har status 5, kan slette de andre admins, opgradere til deres status osv.

Betalingen kan vi tale om, ved at kontakte mig på: postmaster@brideonline.dk

I kan evt. også lægge et svar her
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 00:24 #1
hvor mange forskellige status trin skal der være, og hvilke rettigheder følger hvert trin, går ud fra at det skal være med noget mysql som backend
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:26 #2
Der skal være 1-5 ...

Når man er status 5, skal man blive præsenteret for en masse dropdowns, hvor man kan vælge hvilke rettigheder den bestemte coadmin skal ha.
F.eks. at slette indlæg i et forum..
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 00:26 #3
hvis du laver en lidt mere detaljeret beskrivelse af opgaven, vil et prisoverslag være lettere at lave, du kan evt. sende det til ztyxx@moesby.net
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 00:28 #4
dvs at der også skal implementeres et forum?
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:29 #5
ztyxx -> Jeg vil lige bikse en slags oversigt sammen, og derefter vil jeg så lige sende den til dig
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:33 #6
nej nej, det er kun admin systemet jeg skal bruge!
Resten vil jeg prøve selv at lave, sådan at det virker med selve admin systemet...
Men det er derfor jeg skal bruge en elite programmør, da jeg overhovedet ikke er i den klasse endnu... Altså hvis jeg skal ha' hjælp osv..

Men jeg ved ikke om det er lettere at lave admin systemet først, og derefter lave resten af siden så den passer til de indstillinger som jeg nu laver...?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 00:35 #7
tror ikke at adminsystemet er svært at lave, men måske bare tidskrævende, det burde være til at tilpasse flere features til det når først det er lavet :-)
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
15. juli 2002 - 00:37 #8
Følger lige med her...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 00:38 #9
iøvrigt behøver man ikke at være elite programmør for at lave det, hvis man sætter sig og gennemtænker hvad man vil have det til at kunne, og laver en slags skitse over det, så kan det nok lade sig gøre:-)
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:42 #10
Det skal bare laves sådan, med forskellige statusser..
Dem der har 1 = ikke så meget de kan. 5 = kan det hele, og der skal jo så kun være en...

Men bare at resten af siden kan blive konfigureret til at gi de forskellige admins adgang til forskellige ting, afhænging af deres status..
Og her tænker jeg selvfølgelig på cookies osv.. Bare det kan laves sådan, at resten af siden reagere forskelligt på forskellige statuser på coadmins, og så de almindelige besøgende...
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:43 #11
Tja, men det er jeg sgu for dårlig til :) - Jeg kan lave udtræk fra mysql, tilføjelse osv. , men det er lige det med statusser, dropdowns (i den forbindelse) osv.
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:45 #12
og f.eks. if ($status == 1){ hvordan ?? osv. :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 00:48 #13
prøv at lave det forslag, så kan vi jo se hvad det ender med :-)
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:52 #14
ok. Jeg sender det lige til dig så, når det er færdigt. (Skal jo ha' det hele med)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 00:54 #15
oki, melder tilbage, daffer nok snart i seng, skal på job imorgen, første dag efter ferie :-(
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:58 #16
Jep. Det samme her! - Jeg kunne godt bruge bare lige én uge mere... :))
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 00:59 #17
ja, hvem kunne ikke det, napper nok lidt mere i august, har kun haft to uger, så det må jo kunne lade sig gøre :-)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
15. juli 2002 - 01:01 #18
ah ja det er nu ikke så dårligt først at skulle starte sept.1 ;)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 01:02 #19
/bonk jelzin101
den kommentar kan medføre deaktivering *LOL*
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 01:03 #20
Jo mon ikke? - Jeg har dog haft 3 uger, og er ligesom også begyndt at blive lidt fattig.... Bruger jo alle sine penge på ferien.

Men, jeg sender lige noget til dig en af dagene, og så må vi lige finde ud af noget, ik?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
15. juli 2002 - 01:03 #21
;0) hæhæ
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 01:03 #22
/bonk jelzin101..... huh?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 01:03 #23
oki, smid evt. tlf nr med også :-)
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 01:05 #24
Har min bror nu skrevet noget igen???
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2002 - 01:05 #25
bride> jeg bonker ham bare lidt på hovedet for den udtalelse :-)
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 01:05 #26
/bonk jelzin101 .... Noget jeg skal kende til?
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. juli 2002 - 01:19 #27
Der ligger sådan set allerede et komplet adminsystem og venter - opbygget som tutorial:

http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/TimeIsMoney/TimeIsMoney1/print

-hvis du selv kan finde ud af at oversætte det forskellige og tilpasse det til de nye sikkerhedsændringer i php, har du faktisk et system som kan det du ønsker. Så er det bare spørgsmål om at styre rettighedsniveauerne på de forskellige sider.

Jeg har selv brugt tutorial'en som udgangspunkt for et loginsystem hvor brugerne kan have rettigheder til forskellige ting - der er ikke grænser for hvor mange forskellige typer rettigheder du kan have og det behøver ikke engang være niveaudelt! (Hvilket dog kan være en fordel bare for at bevare overblikket!)
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 01:22 #28
tipsen -> Øhm.. Okay.. Jeg vidste ikke lige at man kunne finde sådan noget på nettet..
Men hvad mener du med "hvis du selv kan finde ud af at oversætte..." ?

Er det noget kode jeg skal pille ved eller?
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. juli 2002 - 02:07 #29
Du skal jo kunne forstå det engelske og så skal du kunne tilpasse det så det fungerer præcist med hvad du kræver - men styringen med forskellige rettighedsniveauer til forskellige brugere er vist og forklaret - og det er jo egentlig hvad du har behov for!

Så er der selvfølgelig også ændringer til sessionstyringen pga. de seneste ændringer i standardopsætningen af php.
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 02:10 #30
Engelsk & dansk forstå jeg, (11 karaker).
Jeg kigger lige på det!
Avatar billede well_r Nybegynder
15. juli 2002 - 14:42 #31
jeg kan nok godt lave et til dig.. hvis du altså har et design jeg kan gå efter ;o)