Avatar billede adidaz Nybegynder
14. juli 2002 - 16:44 Der er 14 kommentarer

FORMAT C:

Er der en cmd  til at slette ens HD totalt ? så den bliver som fra ny ??
Her tænker jeg ikke på format c:
Avatar billede lequet Nybegynder
14. juli 2002 - 16:46 #1
Ikke helt, men hvis du bruger format c: og bagefter fdisk /mbr så bliver den ikke mere "ny" :)
Avatar billede adidaz Nybegynder
14. juli 2002 - 16:48 #2
og /MBR bevirker at ?
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2002 - 16:49 #3
Hvis du vil fjerne data for evigt skal du overskrive hele HD'en med data. Der findes en del programmer til dette formål.

I de gamle DOS dage kunne man blot skrive "unformat C:" så var formatteringen pludselig ophævet. Så let er det ikke mere.

I gamle dage sagde man at en low-level format var bedst. Men det var ren overtro.
Avatar billede lequet Nybegynder
14. juli 2002 - 16:55 #4
/mbr bevirker at også master boot record'en bliver slettet
Avatar billede webgeniet Nybegynder
14. juli 2002 - 20:33 #5
fdisk er altid godt
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2002 - 20:41 #6
Flot svar. Man kan virkelig se at webgeniet er et sandt geni.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
14. juli 2002 - 23:11 #7
Tak
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 06:28 #8
De fortæller de 110 point du har tjent i løbet af dit 1½ år her på E jo også lidt om.
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juli 2002 - 08:30 #9
peterpan10: der findes ikke dumme spørgsmål, men der findes så sandelig dumme svar...her har vi et efter min mening.
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juli 2002 - 08:40 #10
gider ikke ødelægge adidaz' spørgsmål mere.
Avatar billede bc.com Nybegynder
17. juli 2002 - 10:01 #11
Du kan bruge seagate´s low level format program SGATFMT4. Det kan helt sikkert hjælpe dig. Det er et lille bitte program der simpelthen smadrer din harddisk og bygger den op igen med de rigtige sector,heads osv. Jeg kan maile det til dig hvis det er.
mvh.
bccom
Avatar billede adidaz Nybegynder
15. januar 2003 - 12:14 #12
lequrt smid svar så du kan få point :)