Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
14. juli 2002 - 01:37 Der er 70 kommentarer og
2 løsninger

Opstart af NetCafé

Hvad skal der til at starte en NetCafé??

Jeg tænker på penge, computere, lokaler, tilladelser osv.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2002 - 01:38 #1
Du kunne jo starte med at finde et navn... :)
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2002 - 01:42 #2
Husk! Mørkelægning! Hader netcaféer uden det!...

Nogle gode sidepladser, og et par rigtig gode høretelefoner!
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2002 - 01:43 #3
En lille kiosk ville heller ikke være dårligt..
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
14. juli 2002 - 01:43 #4
peterpan10 -->>> hvad hedder du programmer?? evt. priser...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
14. juli 2002 - 01:44 #5
Der er meget at tage stilling til,

Som du selv skriver:
Computere, lokaler, tilladelser(licenser?)

så er der også:
Møbler (der skal jo være noget at sidde i...)
Strømforbrug (botterne bruger en del)
Internetforbindelse
Diverse forsikringer

Jeg ved ikke hvad start omkostningerne er omkring en netcafe, men hvad koster en maskine (i den kvalitet du ønsker) ganget med antal maskiner du vil udleje + en til admin + software pr. maskine....
Det bliver nok ret dyrt...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
14. juli 2002 - 01:46 #6
DDR er da bedst til alt - er det ikke? (jeg spørger da jeg ikke er en hardware wizz)
ja nok overkill på en skrivemaskine...
Avatar billede cborg Nybegynder
14. juli 2002 - 01:53 #7
Det lyder som du ikke har gjort dig så forfærdeligt mange tanker om hvad det konkret indebærer. Hvad med at opsøge et veletableret sted og udspørge dem hvad de gjorde/gør for at få stedet til at løbe rundt? Det kan i hvert fald ikke skade.

Men det kræver en stor startkapital at starte en netcafe. Tænk på fx at 30 kraftmaskiner af 10.000kr koster 300.000kr...
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
14. juli 2002 - 01:56 #8
jeg bor på sydsjælland... (andre interreserede på sydsjælland???)
og "regner" med at starte noget op i haslev eller næstved (måske rønnede/kongsted, kommer an på evt. kommunetilskud)

Jeg vil gerne lave det som en "hobby", altså nonprofit
Avatar billede nicofrench Nybegynder
14. juli 2002 - 02:08 #9
Har du tænkt over hvilken virksomhedstype det skal være?
enkeltmands, i/s el.l

prøv at kigge på dette link (bare for at skræmme dig lidt, he he) dette er Told & skats begyndende vejledning til virksomheder... http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=12708
- det meste vil selfølgelig ikke være relevant, men det giver et indtryk af det administrative
prøv http://www.startfirma.dk
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
14. juli 2002 - 02:10 #10
Jeg ville evt. have en kommune (eller ungdomsklub) til at oprette den med mig som "totaltstyrende chef" (hvis i forstår) =;-)
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
14. juli 2002 - 02:15 #11
Jeg har kigget lidt på SmartLaunch, det ser fedt ud!!! Er der nogen der har erfaringer med det??
Avatar billede nicofrench Nybegynder
14. juli 2002 - 02:16 #12
så lav en edb foreening, hvis i er over 7 medlemmer af foreningen har i ret til at få lokaler stillet til rådighed...
(mener at det er ca 7 medlemmer, men hæng mig ikke op på det...)
Avatar billede yabu Nybegynder
14. juli 2002 - 02:16 #13
Nej Nej - få en god leasing aftale - kør skole i dagtimer - sådan....
Avatar billede nicofrench Nybegynder
14. juli 2002 - 02:21 #14
Man kan også undervise i en forening... også imod betaling, det er ikke forbudt for en forening at tjene penge (det må bare ikke være hovedformålet) Hvis foreningen ikke kan tjene penge, kan den hellerike tilbyde sine medlemmer noget, udover en varmestuge...
Avatar billede yabu Nybegynder
14. juli 2002 - 02:29 #15
HUSK lige...

At undervise giver en masse fordele...

Jer har kørt Mac og PC kurser med en timeløn på ca. 4.000,-
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
14. juli 2002 - 02:30 #16
Tror I at en kommune vil være med til sådan noget (evt. "bare" penge tilskud)???
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
14. juli 2002 - 02:33 #17
hvor kan man evt. få opstartskapital fra (bare kom med ALLE idéer!!)??
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 02:38 #18
tiger_webdesign > Hey der.

Jeg bor i Næstved. :)

Altså. Bor du i Næstved ? Så start med at søge den "Ungdoms Projekt Kasse" (kan ikke huske det nødagtige navn) og der kan du måske få nogle penge til at starte for. Kravene er simple. Det skal være til glæde for andre unge. :)

Derudover kan du snakke med diverse banker og lign. Måske Nordea vil slippe 10.000 kr ? Er de for det meste flinke til, mod noget reklame.

Man kunne starte med 12-16 maskiner. Hvis man siger at sådan en maskine med lidt mængde rabat nok løber op i 10.000 kr/stk så bliver det 120.000-160.000 kr. Derudover skal man tænke på pludselige problemer. Defekt det ene og andet.

Du kan også starte en forening. Der gives så et årligt tilskud per medlem under 25 år (26?). Så kunne det jo være billigere for medlemmer og koste noget mere for ikke-medlemmer.

Der er meget at tænke på. Lokaler og maskine må være det største "problem". Så er der også Internetforbindelse (Min. 4 Mbit/s)
Der skal være stole og borde. Kunne man måske få rabat på hos IKEA mod reklame ? Hvem ved.

Computerne skal være rimelige. Jeg kunne forestille mig noget i stil af flg.:
Soltek SL-75DRV5 KT333 tiol 850 kr.
AMD Athlon XP 1600-2000+ til 1000-1200 kr.
MSI GeForce 4 Ti-4200 til 1500 kr.
TT Silent Viking til 200-300 kr.
Cd-Drev til 300 kr.
"NoName" netkort til 150 kr.
Codegen kabinet til 300 kr.
40-60 GB Maxtor harddisk til 600-1000 kr.
Logitech MouseMan DualOptical til 300 kr.
Musemåtte med reklame for et firma der støtter caféen
Et par hovedtelefoner til 100-300 kr per stk.
Det løber hurtigt op!

Held og lykke. :)
Hvis det bliver til noget vil jeg meget gerne hjælpe lidt til. If needed.

Mvh
Kunze
Avatar billede yabu Nybegynder
14. juli 2002 - 02:44 #19
Altså...

Hvis du skal have tilskud skal det være i en form af kursus - der skal være en almen viden og tilslutning - samt at alle skal kunne deltage - der skal være et program og en form for pensum... osv.

Mit råd vil være... GLEM tilskud... tal men din lokale PC/MAC levandør... lån lokaler fra DEM eller prøv fra fritidshjem eller lign.

Find et par venner som kender PC/MAC og lav nogle start kurser... derfra bare der ud af
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 02:45 #20
Opstartskapital:

Lav en forening (Kommunen)
Søg "Ungdoms Kassen" (Ungdomsskolen/kommunen)
Spørg banker (F.eks. Nordea)
Snak med f.eks. Logitech om musemåtter og gratis/billigere mus (Logitech eller lign.)
Kontakt diverse dataforhandlere og spørg om du kan få lidt mængde-rabat mod reklame for dem "XXX har leveret maskinerne til denne NetCafé" (SHG, BJ Trading, Midt Data osv.)

:)

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 02:46 #21
yabu > Fanger ikke din idé. Han vil starte en netcafé og ikke en kursusvirksomhed.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 02:47 #22
tiger_webdesign > Der mangler en god Netcafé i Næstved. Flatliners er ikke lige mig. Og Onkel Henrys er da helt gal.

Mvh
Kunze
Avatar billede nicofrench Nybegynder
14. juli 2002 - 02:49 #23
Gør som kloge nico her siger lav den der forening, når nu du ikke r interesseret i at tjene på det...
det er den bedste måde at få omkostningerne ned på...
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
14. juli 2002 - 02:49 #24
Ville det være fair overfor kommunen, Nordea, logitech, osv. at sige til dem at man gerne vil lave en WebCafé og på det grundlag lægge budget m.v. også selvom det evt. ikke skulle bliver til noget???
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 02:50 #25
tiger_webdesign > Ooops! Glemte keyboard og skærm.
Et keyboard til 150 kr. er det bedste. Og en almindelig 17-19" skærm kan vel fås til 1500-2000 kr.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 03:06 #26
tiger_webdesign > Det kan man sagtens tillade sig. Man kan jo bare fra starten sige at det er et projekt i udvikling. Om det vil lykkes kan man ikke garantere. Ingen penge eller musemåtter før der er en færdig og tilsyneladende bæredygtig plan. :)

Vender tilbage imorgen.

Mvh
Kunze
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
14. juli 2002 - 03:10 #27
Yes, vi ses imorgen!!!!  =;-)))
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 03:24 #28
tiger_webdesign > Jeg kan altid fanges @ ICQ#76275455 og er fuld af gode idéer.. lol!
Har en del erfaring med Netparties. Har arrangeret hele 7 stk. fra mellem 40 og 170 mennesker.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 03:25 #29
fra/for :\
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 03:25 #30
Hov hov! Ikke rette egne stavefejl. :\
Skulle jo nødig gå hen og ligne Instant Messaging. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2002 - 15:21 #31
Tiger_Webdesign > jeg kunne godt stå for noget design...
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
14. juli 2002 - 22:33 #32
nowoe --->>> Du er "hyret"!!!

Er der evt. nogen der ligger inde med et fedt navn/slogan??

og er der nogen der har erfaring med at starte foreninger???
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 23:02 #33
tiger_webdesign > Du kunne kalde den "Da Café", "Tiger's" (Udtalt engelsk) eller noget andet...

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juli 2002 - 23:30 #34
peterpan10 > Genialt :)

Mvh
Kunze
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
15. juli 2002 - 00:43 #35
KUNZE -->> Jeg har selv tænkt på "Tiger's Place"
Avatar billede kunze Nybegynder
15. juli 2002 - 01:26 #36
tiger_webdesign > Lidt Ego-grumt men fedt navn. Helt klart et godt valg. :)
"Tiger's Place - Vækker en tiger i dig" LOL!!

Mvh
Kunze
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 01:31 #37
Tiger:

Prøv, at se her:

http://www.eksperten.dk/spm/235760

Jeg søger bl.a. arbejder, som IT-tekniker, på en pc-café. Hvis du er den mindste smulle interesseret, så kontakt mig. Info står på linket.
Avatar billede eflow Nybegynder
15. juli 2002 - 04:06 #38
tiger>> hvis du starter noget i Næstved, så smid lige en mail til eflow@eflow.dk, jeg er altid interesseret i arbejde ;) eller få mit icq nummer af kunze....han har det :p
Avatar billede dipzor Nybegynder
15. juli 2002 - 18:22 #39
lol alaza som tekniker... ! han giver kun problemmer =P
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 18:26 #40
Er det nu jeg skal spørge, om jeg skal kende dig "dipzor"!? :D
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
15. juli 2002 - 18:26 #41
Han kommer heller ikke med...
Jeg starter i Næsted ved og han bor på Amager!!!
Avatar billede dipzor Nybegynder
15. juli 2002 - 18:29 #42
jeg tror godt du ved hvem jeg er :P
Avatar billede dipzor Nybegynder
15. juli 2002 - 18:30 #43
btw ny netcafee kommer til kbh www.pingzero.dk og der skal en person der hedder alaza nok ikke regne med at få job =P. i hvert fald ikke efter hvad han kaldte min chef :) ( og mig :P)
Avatar billede dipzor Nybegynder
15. juli 2002 - 18:35 #44
jeg må desværre ikke fortæle om vores budget. så kan ikke hjælpe så meget :-\
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
15. juli 2002 - 18:38 #45
kan du evt. ikke sende det til michael@tigerwebdesign.dk (du kan evt. fjerne talene), så jeg kan se hvad i regner med at skulle bruge penge på???
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 18:40 #46
Ah lol... det er nogen af ***** inde fra OP! :)

Kong gulleroden dipzor, men der var så mange fags, at nej... jeg kan faktisk ikke huske hvem du er! :)

Derudover, så fik retfærdigheden jo heller aldrig sin ret på OP, så jeg glæder mig til at se, hvordan pingzero kommer til at klare sig, hvis det er det samme staff, som der var på OP! :D
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. juli 2002 - 18:43 #47
Spændende:)
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 18:46 #48
Synes du oxo...!? :)
Avatar billede dipzor Nybegynder
15. juli 2002 - 18:55 #49
alaza jeg er glad for der findes en ignore funktion her på eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 18:57 #50
Betaler du for, at bruge eksperten da ? :)
Avatar billede dipzor Nybegynder
15. juli 2002 - 18:57 #51
har sendt dig en mail tiger
Avatar billede dipzor Nybegynder
15. juli 2002 - 19:00 #52
hader det spam af emails man får via eksperten :P
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 19:29 #53
tiger_webdesign > Altså, jeg arbejder på freelancer basic, så du skal nok ikke forvente noget helt vildt gratis..

Jeg kan stå for programmering af sitet + design + logo + slogan...

Prisen o.a. kan vi diskutere over email...

Jeg kan sige at jeg bl.a. har to kunder lige nu, men ingen referencer på internettet, da jeg for det meste laver intranet o.lign.

Men jeg kan sagtens lave internet uden problemer...

Mail: Bror@biggel.com
/Bror S. Skardhamar
Avatar billede eflow Nybegynder
15. juli 2002 - 19:49 #54
tiger>> hvis du starter noget i Næstved kunne det være nærlægende at andsætte mig ;) jeg har bl.a. programmeret www.Hard-News.dk, men design er jeg en spade til, det går simpelthen bare ikke, men php, ja det er mig ...men jeg kan se du har addet mig til din icq, så der kan vi vel snakke nærmere hvis der bliver noget ;)
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
15. juli 2002 - 19:52 #55
NOWOE -->> Your got mail
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
28. juli 2002 - 16:17 #56
Jeg lukker for denne gang... Tak for nogle gode inputs og kontakter
Avatar billede kunze Nybegynder
09. august 2002 - 19:43 #57
tiger_webdesign > Hey. Jeg lovede dig at skaffe et nummer til det/de lokaler i Næstved over Fona. Undskyld tiden!
Du kan se www.sagsnr.dk/4009317
Prisen er pr. m² pr. år. :\

Mvh
Kunze