Avatar billede fitte Nybegynder
13. juli 2002 - 19:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tabeller / links

Hvordan har et site opbygget af en tabel. Jeg har en række links og når man vælger et af dem vil jeg have at teksten skal komme frem i en af cellerne. Det er altså kun en af cellerne der skal ændre sig. Hvordan gør man det ??
Avatar billede fitte Nybegynder
13. juli 2002 - 20:04 #1
Undskyld det skulle jeg selvfølgelig have skrevet - det er Frontpage 2002 !
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. juli 2002 - 20:31 #2
Det du tænker på er ikke tabeller men frames, tror jeg.
Avatar billede fitte Nybegynder
13. juli 2002 - 20:39 #3
Nej det er det faktisk ikke - jeg har faktisk prøvet med frames men der kunne jeg ikke få siden til at se ud som jeg ville - jeg vil gerne have en kant rundt om ligesom der er på denne side - den blå. Det er måske nemmere at løse det problem ??
Avatar billede wondergirl Nybegynder
18. juli 2002 - 10:37 #4
Hej fitte
Måske det er en iframe du tænker på. Hvis du prøver at at stille dig i den celle, du vil have teksten vist i, og går op i "Indsæt/insert" > "Indbygget ramme/inline frame". Når den er kommet frem i cellen, ser du en kasse. Du trykker på den af de to knapper der hedder "Ny side" og prøv engang at højreklik på iframens ramme (sørg for at den er markeret), og sig "Egenskaber for indbygget ramme". Der kan du indstille størrelsen på den i højde og bredde, samt om den skal have ramme eller ej. Sig OK.

Marker den tekst der er link på, eller som der skal være link på, klik på hyberling symbolet i toppen (globe med kæde), find siden der skal åbnes, tryk på "Destinations ramme" og vælg T1 (det iframen hedder). Så åbner dit link deri.

Ved ikke om det var det du ønskede, men det var det der for mig virkede, som løsningen på dit "problem".
Avatar billede fitte Nybegynder
18. juli 2002 - 11:29 #5
Hej Wondergirl,

Du har ret, det var løsningen (o: Jeg fandt selv ud af det forleden dag...
Du får point alligevel for din indsats (o:
Avatar billede wondergirl Nybegynder
18. juli 2002 - 11:37 #6
Tak skal du have :-)
Håber du bliver glad for løsningen, som du med garanti vil få brug for mange gange.