Avatar billede hijklm Juniormester
13. juli 2002 - 14:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafikfejl i 3DMARK

Jeg har lige købt et Daytona GF4 TI4200, og det er totalt nice. Ingen problemer i spil.

Men i 3DMARK kommer der underlige grafikfejl i testen Nature, Advanced Pixel shader og Vertex shader.

I Nature er fejlene mest i starten, hvor træerne står og blinker og bliver forvrængede.
Ligeledes er fejlene i de andre to test.

Hvad kan der være galt? Og er der noget jeg kan gøre for at ændre det? (det ses som sagt ikke i spil)

Mit system:
AMD T-Bird 1Ghz
Daytona GF4 TI4200 128Mb RAM
Detonator 29.42 (har også prøvet 28.32, men samme problem)
3DMARK køres igennem XP, men jeg har også Win98 på en anden partition. Jeg har ikke prøvet testen igennem 98 endnu)
Score i 3DMARK = 6982
SOLTEK75KAV
512MB PC133 RAM
Avatar billede pentium4 Juniormester
13. juli 2002 - 15:12 #1
Prøv at hente den nye 3Dmark2001SE her: http://www.tweak2.dk/blandede.htm og se om den ogs laver fejl.
Avatar billede hijklm Juniormester
13. juli 2002 - 15:16 #2
Det gør den også.
Men jeg har lige kørt 3DMARK igennem Win98, og dér var der ingen grafikfejl. Yderst mærkværdigt.
Avatar billede cuco Nybegynder
14. juli 2002 - 06:20 #3
Prøv at installere den nyeste direct-x fra http://www.microsoft.com
Prøv at gå ind i bios og se på indstillingerne for AGP porten.
Er det kun i 3DMark at du oplever problemer?
Avatar billede hijklm Juniormester
14. juli 2002 - 10:30 #4
Nej, jeg oplever også problemerne i Lego Racers og nogle gange i FIFA2002, men alle andre spil virker fint.

Jeg tror faktisk det er et spørgsmål om varme. For jeg prøvede at åbne vinduet, pille kabinettet af, og så køre både 3DMARK og de nævnte spil. Ingen problemer og ingen fejl!

Så jeg tror XP genererer mere varme eller sådan noget, og altså lige nøjagtig så meget at det får mit system til at lave fejl.