Avatar billede permos Nybegynder
11. juli 2002 - 16:03 Der er 13 kommentarer

Ændre størrelse på dropdown box

Kan man ændre fanebladets størrelse, som ruller ned, når man klikker på pilen i en dropdown box?
Jeg vil gerne lave den længere.
11. juli 2002 - 16:08 #1
Det forstår jeg ikke helt?

<select size="1" style="width: 400px; ">
<option>
<option>sdsdsd
<option>
<option>hhh
<option>
</select>

sådan ex. ?

/Casper www.enter-s.dk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. juli 2002 - 16:08 #2
tænker du på dette??

<select name="bla" size="3">
<option>hej</option>
</select>
Avatar billede =maddog= Nybegynder
11. juli 2002 - 16:23 #3
permos> det har været prøvet før. når du sætter style.width mister boxen focus øjblikkeligt.
men skulle nogen have en løsning....
Avatar billede permos Nybegynder
11. juli 2002 - 16:27 #4
ztyxx - Nej det er ikke det jeg tænker på.

Når man klikker på en dropdown box ruller de mulige valg ned. Størrelsen af det nedrullede "vindue", vil jeg gerne ændre. Det skal være længere, så jeg kan se flere valgmuligheder.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
11. juli 2002 - 16:28 #5
men prøv selv
<select style="width:200px" onfocus="this.style.width='300px';" onblur="this.style.width='200px';">
<optgroup label="kager">
<option>Sarah Bernard</option>
<option>Napoleonshat</option>
</optgroup>
<optgroup label="pizzaer">
<option>Margharita</option>
<option>Mohammad Special</option>
</optgroup>
</select>
Avatar billede permos Nybegynder
11. juli 2002 - 16:32 #6
maddog - det virker ikke.
Men det er nu også højden(height virker heller ikke) jeg søger.
Avatar billede knudgert Nybegynder
11. juli 2002 - 21:58 #7
Og det gør size som ztyxx skrev jo.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. juli 2002 - 22:06 #8
det permos nok mener er at når vinduet er "rullet" ned skal der vises mere end de 10 linier der tilsyneladende er standard, size styrer jo kun det antal der skal være synlige nå boksen ikke er aktiveret
Avatar billede permos Nybegynder
12. juli 2002 - 09:49 #9
Det er rigtigt opfattet ztyxx ;-) Jeg vil have forlænget det vindue, som ruller ned. Så det kan vise mere end 10 linier.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. juli 2002 - 13:19 #10
ved ikke om man kan, men ellers kan man lave det i layers istedet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juli 2002 - 13:33 #11
Tja spørgsmålet er jo i og for sig interessant, men som ztyxx skriver, så kan man altid lave sin egen.

http://www.nikolajdu.dk/select/selectSmart.html

Tak til Ole bole for inspirationen :))

/Nikolaj
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. juli 2002 - 14:35 #12
hvad sørensen nikolaj, allerede oppe:-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juli 2002 - 14:37 #13
Niiikolaj har skam været oppe siden 11 - Du skrev jo selv at jeg ikke kunne sove mit liv væk :))