Avatar billede deadlock Nybegynder
03. juli 1999 - 21:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Alfabetisk rækkefølge i menuer

Mit problem er at min start menu og alle mine andre menuer er totalt uoverskuelige da de bliver sorteret efter dato og ikke efter navn, håber der er en der kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Deadlock
Avatar billede thoeger Nybegynder
03. juli 1999 - 22:33 #1
Du går inde i c:\windows\menuen start

Der højre klikker så et sted i biblioteket og bestemmer hvad de skal sorteres efters!
Avatar billede deadlock Nybegynder
03. juli 1999 - 22:47 #2
Dit svar virker desværre ikke, da jeg har prøvet det.

men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. juli 1999 - 01:01 #3
Når du klikker nede på start og går op i foreksempel "programmer" (eller whatever), kan du så ikke højreklikke og få en menu frem hvor der næsten helt nede i bunden står "sorter efter navn"???
Avatar billede deadlock Nybegynder
04. juli 1999 - 14:22 #4
tak for hjælpen "i11uzion" dit lille trick hjalp
Avatar billede gigy Nybegynder
04. juli 1999 - 20:54 #5
Du går inde i c:\windows\menuen start

Der højre klikker så et sted i biblioteket og bestemmer hvad de skal sorteres efters
og det kan du gøre i alle winduer
Avatar billede deadlock Nybegynder
05. juli 1999 - 12:00 #6
desværre jeg har fundet eh metode til problemet: Når du klikker nede på start og går op i foreksempel "programmer" (eller whatever), kan du så ikke højreklikke og få en menu frem hvor der næsten helt nede i bunden står "sorter efter navn"???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 03:55 #7
Det er en fejl som nogen gange kommer i Win98 og IE4

Du skal holde musen ved et af ikonerne og så trække menupunkterne rundt til de står som de skal
Avatar billede deadlock Nybegynder
06. juli 1999 - 14:13 #8
desværre jeg har fundet en metode til problemet: Når du klikker nede på start og går op i foreksempel "programmer" (eller whatever), kan du så ikke højreklikke og få en menu frem hvor der næsten helt nede i bunden står "sorter efter navn"???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 18:46 #9
det kan jeg ikke finde
Avatar billede proton Nybegynder
09. juli 1999 - 09:12 #10
Jeg kan heller ikke finde det!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juli 1999 - 12:00 #11
deadlock>> hvor fanden ser du det?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. juli 1999 - 20:01 #12
i11uzion>> nej for det var riwens svar der var det rigtige
Avatar billede clausn Nybegynder
13. juli 1999 - 12:52 #13
Under reg. databasen kan man finde nøglen HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/MenuOrder. Herunder er der en række nøgler, der afspejler de forskellige menuer. Hver af disse nøgler indeholder en værdi ved navn "Order". Ved at slette denne nøgle får man indholdet af den pågældende menu sat i alfabetisk orden.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 1999 - 15:42 #14
cyberesben & proton>> Jeg fik først knappen da jeg inst IE5.

/SweetGirl
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 15:46 #15
jeg har ikke installeret IE5, så det er nok derfor... men tak for tippet anyway!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
19. juli 1999 - 19:53 #16
Hvae deadlock, får jeg pointene??? :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. august 1999 - 08:39 #17
Jeg har et andet forslag:

Du skal installere programmet Q-sort 98, som der sortere din START menu helt automatisk ved at trykke på én knap i programmet. Du kan også sætte programmet op til at sortere menuen når du starter Windows. Hent det her:
http://www.hyperq.com/  (Kig i "Downloads")
Avatar billede deadlock Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:50 #18
Hvis der er nogen der vil have point for det her så lav lige et svar da jeg er kommet til at afvise alle de andre og hvis der er ikke er kommet nogen svar inden søndag tager jeg selv de 60 point
Avatar billede clausn Nybegynder
11. oktober 2000 - 15:46 #19
Jeg ville da meget gerne have nogle point for mit rigtige svar...