Avatar billede angelize Nybegynder
11. juli 2002 - 11:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ændring af opløsning...

Hej... jeg har fumlet lidt her og der med min computer og stødt på et problem (gør jeg altid).
Jeg har en Philips 17" skærm som ikke kan klare mere end 1280x1024 opløsning. Jeg har dog et grafikkort (geforce4 mx 440) som kan klare langt højere opløsning.
Anyways... ville prøve det af og gik så ind i min monitors indstillinger og fjernede markeringen i "Hide modes that this monitor cannot display". Så gik jeg så ind og satte opløsning til 1600xetellerandet. Men så gik min skærm simpelthen ud. Og jeg kom desværre til (så meget som jeg jo fucker up) at trykke enter så den beholdte den indstilling. SÅ kunne jeg bare glo på "Signal out of range" beskeden som blinkede på skærmen.
Anyways..jeg starter op i "Safe Mode" og ændrer opløsning til 800x600, genstarter men no luck.. stadig "Signal out of range". Så jeg starter op i safe mode igen, disabler mit graffikkort, starter op igen i normal mode og det virker igen.
MEN... så enabler jeg grafikkortet igen og ændrer opløsning til min normale 1280x1024. Og skærmen går denne gang bare ud. Ændrer lys (på skærm) fra gul til orange, lissom i hibernate mode, og der sker ikke noget der. Og så samme rutine med safe mode yadayadayada.. skifter til anden opløsning, samme problem.
Så jeg er lidt lost... Sidder nu med graffikkort disabled med opløsning på minimum. Kan ikke ændre ud skærmen går ud. Så... what's a girl to do?

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
11. juli 2002 - 12:00 #1
start maskinen op i vga mode når windows starter op,så får du mulighed for at vende tilbage
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2002 - 12:00 #2
Prøv, samtidet med du sætter den til 800*600, også at sætte opdateringshastigeden ned til 60Hz.
Avatar billede lynet Nybegynder
11. juli 2002 - 12:00 #3
har du eventuelt et andet gfx kort du kan prøve at sætte i?
så kan du tjekke om skærmen har taget skade....
hvis det virker perfekt, så prøv at sætte dit gamle kort i igen, og eventuelt hente ny gfx-
kort drivere.. de har det med at resette din skærmkonfiguration!
Avatar billede a-tot Nybegynder
11. juli 2002 - 12:01 #4
Har du prøvet at geninstaller skærmen via kontrolpanelet ???

a-tot
Avatar billede angelize Nybegynder
11. juli 2002 - 12:01 #5
vga mode? hvordan gør man det?
Avatar billede angelize Nybegynder
11. juli 2002 - 12:03 #6
Det med refresh raten har jeg prøvet.. virker ikke. Og har ikke andet graffikkort. Men prøver lige at geninstallere skærmen
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
11. juli 2002 - 12:04 #7
hvad windows er det ?
Avatar billede angelize Nybegynder
11. juli 2002 - 12:14 #8
Har også geninstalleret skærmen... virkede ik...og det er WinXP jeg har
Avatar billede angelize Nybegynder
11. juli 2002 - 12:18 #9
What the fuck?!!.. Når jeg skal installere nye drivers til graffikkortet siger den pludselig at der ikke er nogen drivere til det graffikkort jeg har... hvad sker der?!
Avatar billede angelize Nybegynder
11. juli 2002 - 12:30 #10
Aaahh..endelig. Fjernede driverne til graffikortet og genstartede. Installerede driverne igen og nu funker det hele igen. Men ehmm.. Lynet.. pointene går til dig men du har ikke svaret? Svar lige så får du pointene.
Avatar billede lynet Nybegynder
11. juli 2002 - 13:37 #11
var da glad for at kunne hjælpe :)