Avatar billede cagney Nybegynder
10. juli 2002 - 15:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Cagney.dk

Jeg har netop opdateret mit site www.cagney.dk der er Danmarks Interaktive Biograffoyé, hvor de besøgende kan læse om kommende biograffilm, og der efter aflæge den lokale bif et besøg.

For mig ser det fint ud men hvad med jer. Al respons modtages med tak.
Avatar billede vardepigen Praktikant
10. juli 2002 - 15:52 #1
jeg synes det er en rigtig god side...nem at finde rundt på.

10 ud af 13
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2002 - 15:59 #2
hvis jeg nu skal være helt ærlig - og det skal jeg vel - så syntes jeg faktisk ikke specielt godt om den...

siden ser lidt halvkedelig ud designmæssigt, og så er der efter min mening alt for meget blinkeri. Det er primært reklamerne der generer (også selvom de er placeret nederst) men også en masse unødig mouseover-halløj på de forskellige link/menupunkter.

derudover er siden meget langsom og dette skyldes primært nogle ekstrem tunge billeder - komprimer dem meget mere. Man kan heller ikke fra samtlige steder på siden komme hen til dine hovedmenupunkter (fx direkte fra "arkivet" til "info".

De info der er på siden er udemærket, men alligevel mangler der efter min mening en del funktioner - fx muligheden for at søge, diskutere i et forum m.m.

så kort fortalt - ideen er såmen god nok, men set i forhold til hvilke muligheder der er på nettet generelt og hvilke muligheder specielt sådan en side vil kunne give, så er der meget der sagtens kunne gøres!
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. juli 2002 - 16:01 #3
Det er noget skidt.. Mangler design, overskuelighed og at den kan ses i en anden størrelse end 1024x768 uden at skulle scrolle rundt for at finde noget..

Får scrollbar i bunden med en IE6 på 1024x768 dog ikke i Opera.

Reklamerne er lidt for dominante på siden til min smag..

Stavefejl på forsiden er heller ikke noget hit hvis din side skal være kommerciel.. Hvad skal de 2 d'er efter andet afsnit? (se det ved at markere med musen over siden.) Du kan også finde en bedre måde at præsentere filmene på i en liste, den du har kan laves meget mere overskuelig og indbydende at se på..

Tilbage til tegnebrættet Lars..

Skal vi give karakter så er det nok i nærheden af et lille 7 tal.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. juli 2002 - 17:19 #4
den blinkende reklame er utroligt irriterende
i det hele taget alt for mange reklamer - de 2 øverste ødelægger dit layout

når man klikker på "i biffen" kommer man til andent site - også helt ok, men det burde åbnes i et nyt vindue

tung at loade
Avatar billede cagney Nybegynder
10. juli 2002 - 17:53 #5
Kære Venner

Tak for responsen nu er der noget at arbejde med. Det er sjovt at Keyzer nævner et forum. Siden julimåned sidste år har der faktisk været et sådan, men da jeg var den eneste der benyttede mig af det blev den i forbindelse med opdateringen her fjernet.

De 2 øverste reklamer vil blive fjernet, Billederne vil blive komprimeret yderligerer, det er dog ikke alle der bliver lige kønne af processen så jeg tar' mine forbehold.

Størrelsen er 1024 x 768 - sådan er det bare.
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. juli 2002 - 17:57 #6
Du er godt klar over at der er ca 40% der stadig futter rundt med 800x600?
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2002 - 18:07 #7
for at have et forum skal man have besøgende - besøgende kræver indhold og design, og det mangler du. Desuden må man heller ALDRIG lancere en side med et tomt forum, for så forbliver det tomt...

hvad er egentlig grunden til at kun en for accepteret svar?
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. juli 2002 - 18:11 #8
ja synes godt du kunne lange et par point over til keysersoze, det er da kontstruktiv kritik du kan bruge til noget..
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. juli 2002 - 18:16 #9
>> keysersoze enig - så som brødre og søskende vi dele - så keysersoze og vardepigen, se her

http://www.eksperten.dk/spm/234334

:) susanne
Avatar billede cagney Nybegynder
10. juli 2002 - 18:18 #10
Forumet var skam ikke tom og der var lagt op til flere indlæg, men sådan skulle det ikke være. Hvad 800x600 angår: Det skal nok passe men før eller siden opdaterer de vel deres forbindelse og så er det vel rart at finde hjemmesider der kan være med. Der var iøvrigt også nogen der engang sagde at CDer aldrig ville slå an da for mange kun kunne afspille vinylplader. :-)

Klummer er årsagen til at kun en fik point. Skriv et svar mere og der bliver rettet op på det.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. juli 2002 - 18:21 #11
>>cagney kan man ikke her på E - når du har accepteret svar fra en bruger er sp lukket. Kræver at du opretter et nyt sp med reference hertil :)
Avatar billede cagney Nybegynder
10. juli 2002 - 18:24 #12
Det vil jeg så gøre. Den dukker op omlidt så snakkes vi der.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. juli 2002 - 18:34 #13
...se her I 2

http://www.eksperten.dk/spm/234338

har lukket 234334 - hop its ok

:)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. juli 2002 - 18:34 #14
hop = hope