Avatar billede vardepigen Praktikant
10. juli 2002 - 10:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kan ikke modtage filer fra anden icq

mit problem er at jeg sagtens kan sende filer via min icq til en anden icq...

men jeg kan ikke modtage filer fra den icq til min ........ er der nogen der ved hvad problemet kan være.....
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
10. juli 2002 - 10:40 #1
hmmm , det kan nok være en firewall i din router .. har selv samme problem !!

/ssundsdal www.fotx.net/ssundsdal
Avatar billede hundevennen Nybegynder
10. juli 2002 - 10:41 #2
TDC opkopling - Firewall - tror jeg - eller dine tilladelser i ICQ eller
i dit win program
Avatar billede vardepigen Praktikant
10. juli 2002 - 10:43 #3
jeg er ikke så meget inde i alt det med computer, så hvad er en router......

og hvad kan jeg gøre for at løse problemet!!!  *S*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juli 2002 - 10:44 #4
sidder du bag en router?
dette trick har hjulpet mig (sidder bag een Cisco 677 router)

åbn ICQ => main => Preferences => connections => Always use external IP
under Server-tab => Using Firewall (Not Using Proxy)
under user-tab => Use server proxy settings

efter jeg gjorde dette.. så kan jeg modtage uden problemer!
Avatar billede vardepigen Praktikant
10. juli 2002 - 10:51 #5
jeg ved ikke hvad en router er, så jeg ved ikke om jeg sidder bag en sådan ???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juli 2002 - 10:55 #6
en router, en box der sidder mellem det stik i væggen og din PC
routeren har normalt en intern ip (10.0.0.1 eller 192.172.0.1)
du kan have op til 254 PC'er bag en router (i et lokalt netværk), og der er kun een ip ud af til!

du kan checke det på denne måde
gå i start => kør command => skriv ipconfig /all
noter ip'en ned..
gå derefter ind på www.myip.dk og noter den ip ned.

er de ens, så sidder du ikke bage en router
er de forskellige.. så er der 99% chance for at du sidder bag en router

hvilken udbyder har du? TDC? Cybercity?

men prøv alligevel tricket ;o)
Avatar billede vardepigen Praktikant
10. juli 2002 - 10:57 #7
jeg har tdc kabelmodem...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juli 2002 - 11:04 #8
jeg ved ikke hvordan det løse over et kabelmodem, men prøv tricket.. hvis det virker så sig endelig til ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juli 2002 - 11:05 #9
jeg har lavet en hurtig guide her (med billeder)

http://www.krogh-hansen.dk/howto/icq/
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juli 2002 - 11:45 #10
Takker for Pointz! ;o)

Det virkede på dit kabelmodem?
Avatar billede vardepigen Praktikant
10. juli 2002 - 12:18 #11
jeg ændrede det med always use external ip... det stod den ikke på før....

og jeg fik en anden til at sende en fil... og den gik fint igennem...
men jeg ved endnu ikke om min søn kan sende til mig nu, da den computer han sidder ved er gået ned....

takker for hjælpen