Avatar billede vdsl Nybegynder
09. juli 2002 - 20:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win2000 og HPT controller ?

Skal man under inst. af Windows 2000 vælge at man vil inst. en scsi driver, eller bør man istedet sætte disken på IDE/33 controlleren, og så derefter inst. HPT driveren, og sætte disken på HPT contr. ?

Bundkortet er et Abit BP6 Dual.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2002 - 20:58 #1
hvis du ikke har SCSI skal du ikke installere den, spring den over eller lad være med at trykke på F6.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2002 - 21:00 #2
men er HPT en SCSI skal du trykke på F6 og installere driveren.
Avatar billede vdsl Nybegynder
10. juli 2002 - 00:00 #3
HPT driveren (www.highpoint.com) bliver inst. som en SCSI driver, har netop inst. Win2000, men var nød til at sætte disken på IDE/33 kablet, da jeg ikke havde HPT driverne på en floppy, og fik en fejl medl. fra W2000 om at HD'en ikke var bootbar på HPT contr. Sjovt nok var der ikke nogle problemer med inst. af Win98 selv om disken sad på HPT contr.

I Win2000 bliver der skrevet at HPT driveret ikke er certificeret fra Microsoft, hvor meget jeg skal hænge mig i det, ved jeg ikke lige ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. juli 2002 - 06:53 #4
Trykkede du F6 under boot?

Du skal selv afgøre om du vil installeret ikke-certificeret drivere. Producenten har selvfølgelig selv testet disse drivere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2002 - 10:44 #5
som regel kan man ignorere meddelelsen om manglende certificering, ellers skal du prøve på producentens hjemmeside og se om der er nye drivere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2002 - 10:45 #6
du kan iøvrigt godt installere driverne, selvom Win2k er installere, så skal du blot foretage en Repair, så får du igen muligheden for at trykke på F6 når du booter på CD'en.
Avatar billede vdsl Nybegynder
10. juli 2002 - 11:27 #7
Tak for hjælpen, jeg valgte at inst. HPT driverne bagefter, og så stort på at de ikke var cetificeret.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2002 - 13:18 #8
tak for point!

www.fotx.net/retaxes