Avatar billede sandfeld Novice
09. juli 2002 - 19:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Redigering af AVI-fil

Hejsa!

Er der nogen som kender et link til et ste på nettet, hvor man kan finde et program, som kan bruges til at redigere en AVI-fil med, og gemme den i AVI-format igen efterfølgende??

Jeg har selv fundet nogle stykker, men der er tilsyneladende ingen af dem, som kan gemme i AVI-format, når filen er blevet redigeret. Det er derimod kun muligt at gemme i det helt specielle format, som tilhører det respektive program.

Håber nogen kan hjælpe.

mvh sandfeld
Avatar billede kklm Nybegynder
09. juli 2002 - 19:42 #1
Avatar billede kklm Nybegynder
09. juli 2002 - 19:44 #2
Der klipper man nærmest de scener ud som man vil ha´ og sætter dem sammen bagefter...
Avatar billede flawless Nybegynder
09. juli 2002 - 19:45 #3
Ja, VirtualDub er et rigtigt godt program. Det "skal" du bruge :-)
Avatar billede sandfeld Novice
09. juli 2002 - 19:50 #4
Hej kklm!

Det kan da godt være, at det et et godt program, men hvor på siden finder man det sted hvor man kan download. Jeg synes ikke umiddelbart det er at finde under download i menuen!

Kan programmet forresten hente og gemme i AVI-format?

mvh sandfeld
Avatar billede kklm Nybegynder
09. juli 2002 - 19:55 #5
Den ligger her
http://prdownloads.sourceforge.net/virtualdub/VirtualDub-1_4_10.zip

Og ja den kan både hente og gemme i avi-format :)
Avatar billede sandfeld Novice
09. juli 2002 - 19:56 #6
Okay jeg er med det er en af de mange link, som man skal vælge, men hvilket et skal man vælge, hvis man kører XP. Jeg synes ikke, at det klart fremgår hvad der er hvad!
Avatar billede kklm Nybegynder
09. juli 2002 - 19:59 #7
Den burde kunne køre i XP, det er ikke et særligt stort program...
Rimelig simpelt lavet :)
Avatar billede kklm Nybegynder
09. juli 2002 - 20:01 #8
Det er nok bedst at tage den nyeste version VirtualDub-1_4_10
Avatar billede mini-milo Nybegynder
09. juli 2002 - 20:02 #9
virtualdub kan øre i xp jeg bruger det selv på min xp maskine
Avatar billede kklm Nybegynder
09. juli 2002 - 20:06 #10
>>>mini-milo
Hehe, det tænkte nok. Jeg bruger det selv i både Windows ME og Windows SE.
Det er faktisk et ret godt program, og så er det gratis :)
Avatar billede sandfeld Novice
09. juli 2002 - 20:18 #11
Hej kklm!

Det ser ud til at programmet virker fint til mit behov, men inden du får dine point kklm, vil jeg gerne vide hvor i programmet, at man regulerer størrelsen på outputfilen. Standardopsætningen giver nogle megastore outputfiler, som det er umuligt, at få plads til på harddisken.

mvh sandfeld
Avatar billede sandfeld Novice
09. juli 2002 - 20:22 #12
Okay jeg har fundet det "Video frame rate control". Her kan man tilsyneladende selv vælge antallet af frames pr. sekund for output filen.
Den aktuelle er 23. Hvad bør man vælge hvad er det normale antal frames pr. sekund?

mvh sandfeld
Avatar billede kklm Nybegynder
09. juli 2002 - 20:27 #13
Det ved jeg simpelthen ik´, desværre :)
Der må du prøve dig frem, du kan se på kvaliteten, hvor langt ned du vil gå...
Avatar billede sandfeld Novice
09. juli 2002 - 20:30 #14
Det er jo fair nok!
Her får du dine point kklm. Mange tak for hjælpen.

mvh sandfeld
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. juli 2002 - 20:30 #15
det normale er 24 frames, da det er samme rate som øjet lukker og åbner med :)
Avatar billede kklm Nybegynder
09. juli 2002 - 20:31 #16
Det var så lidt...
Avatar billede flawless Nybegynder
09. juli 2002 - 20:31 #17
En god mulighed er at bruge DivX til komprimering af vidoefiler... vi ved vist alle sammen hvor effektivt dét er.

Jeg har selv taget et større (afsluttet) projekt og komprimeret det med DivX for ikke at skulle gemme samtlige 40 GB :-)

Det fylder nu under en 10/1.
Avatar billede sandfeld Novice
09. juli 2002 - 20:47 #18
Tak for tippet flawless!
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 07:26 #19
Hvis du vil komprimere til DivX skal du vælge Video->Compression og så vælge codec og parametre til komprimeringen... Det samme gælder hvis du skal komprimere lyden... Audio->Compression... Den kan dog først vælges når Audio->Full Processing mode er valgt...

Jeg kan godt gi' dig flere tips, men prøv dig hellere lidt frem, eller kig lidt på www.divx-digest.com ;)