Avatar billede kazz_gee Nybegynder
08. juli 2002 - 20:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Flytte indmaden fra desktopkabinet til tower.

Hej,

Jeg har et desktopkabinet der irriterer mig noget så grusomt når jeg skal installere f.eks. harddisk, ram, brænder osv, så derfor tænkte jeg om man kan flytte alt i kabinettet over til et andet kabinet? Selvom det er Dell? Er risikoen for at det kan gå galt stor?? Jeg har aldrig rigtigt pillet ved min hardware, andet end når jeg skifter ram, så jeg ville ikke engang vide hvor de forskellige ting skulle placeres i et tower-kabinet..

Er der en der tilfældigvis har en slags guide, eller kunne lave en eller noget? :)

Mvh.
Kasper Petersen
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 21:04 #1
Det kan du sagtens.

Du kan kun skrue bundkortet i på en måde, det eneste du skal tænke på er at passer det ikke, så har du vendt det forkert :)

Sådan er det med det meste EDB udstyr. Det er "idiot-sikret"

Se godt på hvordan tingene er sat i nu, skriv det evt. ned.

Der findes en del guides i hvordan man selv bygger en PC. 2 sek.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 21:05 #2
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. juli 2002 - 21:29 #3
det du skal passe på med er og ikke komme til og beskadige de små smd komponenter der er på de forskellige kort .

derudover skal du passe på med statisk elektricitet ,lav det på et bord af træ ,inden du piller noget ud af maskinen skal du fjerne statisk elektricitet fra dig selv ved og røre kabinettet ,pas på med boucle gulv tæpper de er syntetiske dvs de laver statisk elektricitet

men alt i alt skriv op hvis du er i tvivl hvor de forskellige kabler skal side ,så skulle der ikke kunne gå noget galt.

når du sættet bundkortet fast ,i de fleste tilfælde foregår det med små messing bøsninger ,spænd ikke bundkortet for stramt til disse
Avatar billede kazz_gee Nybegynder
09. juli 2002 - 01:14 #4
Ok tak, det vil jeg prøve! Så skal jeg bare lige have fundet mig et nyt kabinet...
Avatar billede kazz_gee Nybegynder
09. juli 2002 - 01:29 #5
I øvrigt... Hvad forskel gør det om jeg køber et 150W kabinet, 300W kabinet eller et 350W kabinet??
Avatar billede tofferman Nybegynder
09. juli 2002 - 02:12 #6
150W er ihvertfald for lidt, hvis du har brænder o. lign.

Det har simpelthen noget at gøre med, hvor kraftig en strømforsyning der sidder i det kabinet du køber. 300W burde være nok for de fleste, og du kan jo altid skifte den ud til en kraftigere.

En for svag strømforsyning gør dit system ustabilt.

Og hvis du har en 300W strømforsyning betyder det ikke at din computer står og bruger 300W hele tiden. Det betyder kun at den har det nødvendige overskud til at levere strøm når der er behov for det, og det kan svinge meget.
Avatar billede tofferman Nybegynder
09. juli 2002 - 02:13 #7
Håber da forøvrigt at få lidt point *S*

Forøvrigt. Prøv lige at kigge på http://www.casemodding.dk når du nu alligevel vil bygge om :-)
Avatar billede tofferman Nybegynder
09. juli 2002 - 02:16 #8
...og så lige en sidste ting. Hvis du skal til at skrue løs på din hardware, vil jeg anbefale at du går ned i den lokale computerbiks og køber et "nørd-sæt". Det er en lille værktøjskasse med de nødvendige bidetænger, skruetrækkere mv. Det særlige er, at de ikke er magnetiske. Magnetisme kan slå enhver smd-komponent (og processor) ihjel.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2002 - 07:25 #9
:)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
09. juli 2002 - 12:45 #10
prøv og kik kabinet ude på www.shg.dk
vælg hardware
kabinetter

i lister er der chieftech det er virkelig kvalitet priserne starter fra 700 kr og op til 1800 de får i mange forskellige farver ,der er nye kabinetter i denne serie med glas rude i siden (casemodded) fra fabrikken
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
11. juli 2002 - 01:03 #11
er vi ikke lidt nærige med poing når der er andre 2 foruden el_barto der har givet råd
Avatar billede kazz_gee Nybegynder
11. juli 2002 - 16:17 #12
Jeg kan jo ikke give dig point hvis du ikke har skrevet et svar...
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
11. juli 2002 - 21:09 #13
muligheden til venstre er der ikke kun kommentar
Avatar billede tofferman Nybegynder
14. juli 2002 - 00:26 #14
Takker for point :-)