Avatar billede vdsl Nybegynder
04. juli 2002 - 00:34 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

W2000 eller XP ?

Hvad køre i med, Win 2000 eller XP, og hvad er begrundelsen for enten at vælge W2000 eller XP ?
Avatar billede ahv Nybegynder
04. juli 2002 - 00:38 #1
Jeg kører med Windows XP Professional, gruden er at W2000 ikke er så god til at kører spil, og når jeg nu en sjælden gang for lyst til at smække et spil i drevet så kunne det jo også være rart at det så kunne kører :)
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. juli 2002 - 00:41 #2
Win2K => stabilt, sikkert og kompatibel (hardware)

--> $$$ <--
Avatar billede becko Nybegynder
04. juli 2002 - 00:42 #3
W2k, mest af gammel vane, har også installeret xp pro, men glemmer at vælge den 8) når jeg starter op.
XP er spækket med drivere og utrolig let at installere, har mange brugervenlige guides osv.
w2k når den er installeret og du har fundet alle dine drivere, ja så er den lige så stabil.
Avatar billede vdsl Nybegynder
04. juli 2002 - 00:44 #4
Glemte at skrive at stabiliteten kommer frem for alt, der bliver kun brugt Word/Internet og afspining af MP3. Spil vil (om muligt) blive afvikle under et andet OS, f.eks. 98 da maskinen ikke er så kraftig (Cel.433/192mb ram).
Avatar billede becko Nybegynder
04. juli 2002 - 00:46 #5
w2k bruger færre ressourcer og er stabil, tag den.
Avatar billede techno_dk Nybegynder
04. juli 2002 - 00:49 #6
Winxp pro og jeg har aldrig været mere glad for en windows version :)
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. juli 2002 - 00:49 #7
Win2K 100%

-->Nok fordi alle (næsten) de sårbare huller er fundet i Win2K.. ;-0
Mens XP stadig har mulig sikkerheds-huller..
Avatar billede vdsl Nybegynder
04. juli 2002 - 00:52 #8
Findes der evt. en liste over spil som virker/ikke virker under W2K på nettet? Det kunne være ret intressant at vide.

Den nævnte maskine er med et Abit BP6 dual bundkort, dog kun med 1 cpu, vil det gi' noget at finde en brugt Cel.433'er og sætte i ?
Avatar billede becko Nybegynder
04. juli 2002 - 00:55 #9
ikke meget, programmerne skal være skrevet til dual processor for at udnytte potentialet ordentligt, men hvis du kan finde en billigt, er det forsøget værd !! men oftest er mere ram svaret på de fleste problemer.
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. juli 2002 - 06:58 #10
Avatar billede Jman Praktikant
04. juli 2002 - 07:20 #11
når din maskine ikke er kraftigere end 433/192, bør du ikke vælge xp, da den er meget ressoucekrævende
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2002 - 08:04 #12
Cel.433/192mb ram

Selvom jeg personligt foretrækker XP efter jeg er blevet fortrolig med den, vil jeg absolut "kun" anbefale Win2K til din maskine. XP er noget mere ressource krævende.

Du VIL opleve en performenceforbedring med en ekstra processor. Windows egne interne processer vil blive delt over de to processorer. Men det vil ikke være en voldsom forbedring, med mindre du kører applikationer specielt beregnet på multiprocessorhandling.

Til win2K er maskinen dimensioneret fint nok. Vil du alligevel køre XP, vil jeg anbefale dig at smække en 128mb klods mere i. Men herefter vil den også køre fint nok til det behov du beskriver.

NanoQ
Avatar billede hundevennen Nybegynder
04. juli 2002 - 08:16 #13
ta win2k - den er stabil - jeg har smidt XP af igen fordi den brokker for meget - m.h.t. spil kan du på www.ntcompatible.com se alt om hardware og software/games der virker/ikke virker på win2k
Avatar billede vdsl Nybegynder
04. juli 2002 - 18:26 #14
www.ntcompatible.com er en rigtig fed side.

Tak for jeres svar !
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juli 2002 - 12:57 #15
YES! 2 point! :D
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juli 2002 - 12:58 #16
jeg undres over hvorfor jeg skulle afvises?
Avatar billede vdsl Nybegynder
07. juli 2002 - 15:12 #17
Det aner jeg faktisk heller ikke, dit svar var helt perfekt !

I skulle ha' haft point alle sammen, markerede alle svar.

Kan jeg gøre skaden god igen ?