Avatar billede nsg Nybegynder
02. juli 1999 - 08:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Avanceret flet

Jeg har en database excel eller access med en masse spørgsmålsbesvarelser og skal flette dem til wordbrev. Dette flettebrev vil indeholde mange afsnit, hvor der skal være flere kriterier opfyldt for at få det pågældende afsnit. Jeg ved at jeg manuelt kan indsætte flere betingelser i en if then sætning, men det er pokkers besværligt, og desuden giver det ikke mulighed for at prioritere mellem afsnittene. Fx kan en respondent, godt opfylde kriteriene for at få afsnit a og b og c , men jeg vil gerne kunne specificere at de ikke slak have c hvis de har fået a og b. Jeg ved at jeg selvfølgelig kunne bruge access til at lave forespørgsler, og så lave flere breve, men jeg vil gerne kunne have alle flet i eet brev.

Hvordan kan man det? Findes der ikke noget software - add on (?) - eller noget freeware, der kan gøre det liv mere enkelt.

Tak for svar.

mvh

NSG
Avatar billede sirius Nybegynder
02. juli 1999 - 13:51 #1
Jeg vil foreslå at du hurtigst muligt tager kontakt med din arbejdsgiver... Du har tydeligvis et stort problem !!!
Avatar billede nsg Nybegynder
05. juli 1999 - 08:21 #2
Til Sirius
En hyggelig kommentar at komme tilbage til mandag morgen! Men er det prioriteringen du mener er et problem eller de mange kriterier for at få et givent afsnit?
Avatar billede nsg Nybegynder
04. oktober 1999 - 10:19 #3
Så lykkedes det såmænd, vil at lege pilfinger.

Indsæt betingelsen if, lad if not feltet stå uden tekst, afslut og genoptag if funbktionen, men inden i if not mellemrummet. Så kan man lægge de først 7 kriterier ind.

Avatar billede tillah Nybegynder
04. oktober 1999 - 14:29 #4
nsg har du overvejet at knalde en Access rapport sammen? hehe bare et forslag :-)
Avatar billede nsg Nybegynder
05. oktober 1999 - 09:20 #5
Tja, det ville jo umiddelbart virker smart. Men problemet er ikke datakilden, men det faktum at det samme brev, med fletkoder skal give mig i omegnen af 100-200 forskellige varianter. Mener du stadig, at det ville være smart, så skriv meget gerne videre :-)
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
15. oktober 1999 - 16:35 #6
Prøv bare at bruge et extra ark i excel og lav dine logiske udtryk så giver tal og så brug word til at kikke på tallene, på den måde kan du flytte på sektionerne ved have en sektion til at reagerer på tallet 1 og 5, men hvor sektionen bare eksisterer to forskellige steder i dokumentet. Det virker men om det er pratisk skal vi ikke diskuterer.