Avatar billede stinemor Nybegynder
03. juli 2002 - 01:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PC søger konstant a-drev

Jeg er ved at blive vanvittig over den lyd min PC kommer med. Det er samme lyd som når man trykker på a-drev og der ingen diskette er i. Sådan lyder den når windows er startet op og lige efter at programmerne nede i startlinjen er på plads.

Den røde aktivitetslampe ned på tower'et blinker også som om den søger......

Jeg skal nok have det skåret ud i pap :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. juli 2002 - 01:07 #1
har du et antivirus program kan det være derfor.
prøv at skrive msconfig i start > kør - der kan du se hvad der starter op sammen med windows
Avatar billede stinemor Nybegynder
03. juli 2002 - 01:10 #2
Så skal den måske gøre sådan?????

Jeg har prøvet at trykke Ctrl+Alt+Delete. Så har jeg prøvet at afslutte Navapw32. Men den blinker stadig videre.

Især når jeg prøver at gemme filer, så larmer den helt vildt, som om den prøver at gemme dem på a-drevet??????
Avatar billede imperialcardinal Nybegynder
03. juli 2002 - 01:12 #3
har samme problem lytter.....
Avatar billede juks Novice
03. juli 2002 - 01:16 #4
jeg tror det kræver en reinstall af windows prøv først at diable antivirus først
Avatar billede stinemor Nybegynder
03. juli 2002 - 01:19 #5
hmmm... det lyder ulogisk! Hvad kan min antivirus have at gøre med, når jeg skal gemme f.eks. noget jeg har skrevet. Så larmer den nemlig også.?????
Avatar billede stinemor Nybegynder
03. juli 2002 - 01:20 #6
men jeg HAR prøvet at lukke min antivirus ned. Og det hjalp ikke! *suk*
Avatar billede Jman Praktikant
03. juli 2002 - 01:26 #7
hvilket styrestystem kører du ?
Hvis det er win98 fandt jeg lige dette:

Stop Windows 98 from Randomly Searching the Floppy Drive
A strange bug that popped up in Windows 95 occasionally shows itself in Windows 98, where the floppy drive (or drives) is searched every time an application is launched. This problem is not confined to the use of Explorer, or necessarily on systems with Norton Navigator installed. What to do when rebooting does not solve the problem.

The following are possible solutions to this problem:
Clear the documents menu.
Clear Unwanted Entries from the Start Menu's Run Command.
Check for any viruses on your system (some users have reported the NEUVILLE virus)
Search your hard disk for all .PIF that point to programs on a floppy drive
Take out LocalLoadHigh=1 from your MSDOS.SYS file.
Check HKEY_CLASSES_ROOT/CLSID in the Registry for any references to OCX's or DLL's referenced on the floppy.

Other programs known to cause this problem:
McAfee Antivirus '95 - try removing this program entirely, or just disbling the Access & Shutdown options in the Scan Disks On area in the Detection tab of the VShield Configuration Manager.
FirstAid '95 - try removing this program or disabling certain features.
Long Filenames for Windows 98 - View Software has a patch that supposedly fixes this problem.
HiJack for Windows 98 - turning off "Enable HiJaak shell extensions" in the HiJack Control Panel.
Konica Picture Show - try removing this program entirely.
Avatar billede Jman Praktikant
03. juli 2002 - 01:34 #8
næ hov,.. en artikel mere, hvor der medtages win ME:
http://www.computerrepairservice.com/messages/1366.html
--
ligger lige et svar i tilfælde af at jeg ramte hovedet på sømmet :0)
Avatar billede hobbez Nybegynder
03. juli 2002 - 02:08 #9
En tredje mulighed (?):

Hvis du har installeret Office, så har du sikkert også fået installert lort..... øh, programmet FASTFIND.

Fastfind vil med mellemrum forsøge at indexere alt det du har liggende - og kan i den forbindelse finde på at kigge på dit A-drev.

Prøv at kigge under START >> PROGRAMMER >> START og se hvad der ligger der. Jeg kan ikke huske hvad FAST FIND hedder (den hedder vist nogle gange (nogle office-versioner) noget lidt ulogisk, men prøv at flytte de ting der ligger, ud på skrivebordet - du kan altid flytte dem ind igen - og genstart maskinen, og se om det hjælper.

Hvis det ikke hjælper kan du bare flytte det hele tilbage igen.

Hvis det hjælper, så flyt tingene tilbage igen, en af gangen, og se hvornår problemet opstår (du behøver ikke genstarte maskinen hver gang. Bare dobbeltklik på genvejen, så du får startet programmet igen).

/Rob
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
03. juli 2002 - 03:28 #10
Jeg vil nærmest tro der er noget galt med dine BIOS indstillinger.
Prøv lige at genstarte computeren og hold på DEL-tasten og check om både CD-ROM og harddisk er aktiveret som boot-disk. a-drevet skulle nok være den første, men når der ikke ligger nogen diskette i, skulle den bare ignoreres. Gør den ikke dette, så må det være en hardwarefejl og så skal din computer repareres.
Avatar billede francke Nybegynder
03. juli 2002 - 07:33 #11
Jeg hentede engang nogle filer fra en diskette og lagde dem i "dokumenter" hvor den lagde en genvej "udenfor" dokumenter! Efterfølgende søgte maskinen efter disse filer under hver opstart! Prøv at klikke på start/dokumenter og se efter om nogle af dine "diskette filer" ligger der! Skete også "den anden vej" altså når jeg lagde filer på diskette!
Håber jeg har skrevet forståeligt!! :))
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
03. juli 2002 - 11:34 #12
Kan sagtens skyldes et antivirus program. Jeg installerede Norton Antivirus 2002 på min puter. Dette har forårsaget at computeren læser på diskettedrevet når den "forbereder netværksindstillinger". Da norton af uforklarlige årsager fuckede op uninstallede jeg det men dette fjernede ikke A-drevs "problemet".
Hos mig er det dog ikke et egentligt problem da den kun gør det der.
På min gamle Win98 forårsagede norton at den læste på diskettedrevet når man lukkede computeren ned.
Avatar billede stinemor Nybegynder
03. juli 2002 - 12:19 #13
den larmer ikke mere når jeg starter op, efter jeg checkede pc'en ud med det tips Superior kom med (udemærket artikel forøvrigt). Men når jeg forsøger at gemme noget, så søger den på a-drevet først, så popper gem-som vinduet op og den står som den skal i c:....dokumenter
Avatar billede stinemor Nybegynder
03. juli 2002 - 12:21 #14
jeg har haft Norton Antivirus 2001 på min PC i over 1 år nu, og det er først indenfor de sidste 2 mdr at den er kommet med problemet. Jeg kan ikke downloade Symantec uden at opgradere den (og det har jeg ikke råd til lige nu). Så vil prøve at søge under microsoft products og se om der er en gratis download til at løse bug-problems
Avatar billede imperialcardinal Nybegynder
03. juli 2002 - 15:40 #15
Det er muligvis din antivirus der køre scan på a drev
prøv at afslutte programmet NAV...
og se om den stadig kører
Avatar billede stinemor Nybegynder
04. juli 2002 - 12:26 #16
jeg har lige været inde i NAV, den siger at den aldrig har kørt scan på a-drev???? Prøvede at lukke den ned, men den søger stadig.