Avatar billede stinemor Nybegynder
02. juli 2002 - 23:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC arbejder i ryk

Hejsa.

Jeg har et problem. Min PC virker som om den søger hele tiden. Den arbejder i ryk (5 sek. intervaller). Når jeg f.eks. laver scandisk eller lignende, kommer den og siger, at den er nødt til at starte forfra.

Kører med Windows ME. Og i fejlsøgningen siger den at der ikke er nogen fejl. Når jeg kører Dr. Watson, siger han, at min mmtask.tsk evt. bør afsluttes.???????
Avatar billede mt2 Nybegynder
02. juli 2002 - 23:02 #1
efter det du skriver skulle der ikke være noget forkert har du prøvt bare at lade computeren stå uden du rører ved noget
Avatar billede imperialcardinal Nybegynder
02. juli 2002 - 23:03 #2
vælg kør skriv msconfig
og se om der er programmer der starter op
og kører i baggrunden
Avatar billede imperialcardinal Nybegynder
02. juli 2002 - 23:05 #3
har prøvet noget lign. hvor et program kører
og sløver pc´en i hak også cirka 5-3 sek. int.
Avatar billede stinemor Nybegynder
02. juli 2002 - 23:22 #4
jeg lavede en oprydning i msconfig - så slettede den forældede ting. Men den kører stadig i ryk - og nede i mit tower blinker den røde lampe stadig - ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter. Skal nok have det skåret ud i pap :-)
Avatar billede imperialcardinal Nybegynder
02. juli 2002 - 23:43 #5
hvis du trykker ctrl+alt+delete
kan du muligvis se om der er noget der kører
Avatar billede stinemor Nybegynder
02. juli 2002 - 23:51 #6
ok - så kommer følgende frem:

Explorer
Findfast
Zonealarm
Poproxy
Msmsgs
Wkcalrem
Incd
Loadqm
Rundll32
Mixer
Dw
Systray
Navapw32
Lxboxcp
Mdm
Avatar billede imperialcardinal Nybegynder
03. juli 2002 - 00:17 #7
du kan prøve at afslutte antivirus :
Navapw32
og
Poproxy
og
Zonealarm o.s.v. der ned ad

én ad gangen se om det hjælper

undtagen Explorer

du vil muligvis få lidt bøvl med fejl i systemet

ved de andre,

men prøv dig frem

ellers genstart og prøv at springe over hvor

systemet gik ned for dig.
Avatar billede stinemor Nybegynder
03. juli 2002 - 00:37 #8
jeg prøvede mig frem sådan som du sagde, og det ser ud til at det var Mixeren, der gjorde at maskinen arbejdede i ryk. Det gør den ikke mere.

Tilbage er nu problemet med den underlige lyd, somom den søger efter A-drevet?????
Avatar billede stinemor Nybegynder
03. juli 2002 - 00:37 #9
åh jo..... og den blinker nu svagt i den røde aktivitetlampe
Avatar billede stinemor Nybegynder
03. juli 2002 - 00:39 #10
jeg gik ind i msconfig og slog mixeren fra derinde og genstartede. Har desuden lukket Zonealarm ned og nu kører det hele meget hurtigere.
Avatar billede stinemor Nybegynder
03. juli 2002 - 01:02 #11
Til imperialcardinal> Vær sød at trykke på svar næste gang. Jeg vil gerne give dig nogle points for tipset om ctrl+alt+delete. Det var dig der gjorde at jeg fandt ud af det med mixeren :-)
Avatar billede imperialcardinal Nybegynder
03. juli 2002 - 01:34 #12
okay men har du ikke problemer med lyden når du fjerne mixeren
Avatar billede stinemor Nybegynder
07. juli 2002 - 12:17 #13
jo, computeren har ingen lyd mere. Lyden kører nu kun i de højttalere, som jeg har tilsluttet ekstra - og kun hvis jeg tænder for dem.