Avatar billede visionize Nybegynder
01. juli 2002 - 09:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Log sniffer

Jeg leder efter et stykke software eller en applience box som sniffer på et netværk efter trafik til webservere, og derefter laver en logfil der kan analyseres med en logfilsanalyse program.

Jeg ved at www.unispeed.dk laver nogle, men det skulle gerne være lidt billiger.

Mvh

Jonas
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2002 - 09:57 #1
http://www.sniffer.com/er meget brugt, men du kan faktisk bruge network monitor til mange ting, og vælger du at bruge den der følger med MS SMS får du lidt øget funktionalitet med i køber, der finder dog mange forskellige til forskellige platforme

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2002 - 10:17 #2
Hvis det er loganalyse du vil lave, er det ikke en netværkssniffer du skal bruge men en webloganalyzer. Den mest brugte er findes her http://www.webtrends.com, den koster lidt, men er det værd. Bruger du linux kan getstate bruges
Avatar billede visionize Nybegynder
01. juli 2002 - 10:24 #4
Problemet er at finde en logsniffer som kan filtrere i det den sniffer så der er kun er http trafik til webserveren tilbage. Dette skal så outputtes i et format der f.eks. minder om Apache så det kan analyseres i hvilket som helst logfilsanalyse værktøj. I mit tilfælde bliver det med WebTrends.

Jeg kan ikke se at www.sniffer.com kan det. Den er fantastisk til at sniffe, men jeg skal altså have en standard webserver logfil ud i den anden ende. Ligesom www.unispeed.dk hvis du kiggede på det link
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2002 - 19:48 #5
Webtrends analysere webserverens logfil og kan hvie en masse oplysninger ud af dem, faktisk alle de oplysninger du har brug for og mere til.
Hvad angår sniffer, kan du sniffe lige de oplysninger du vil, sniffer kan opfange pakker på bitniveau, så der er ingen grændser for hvilke oplysninger du kan få ud. Er oplysningerne tilstede i pakker, vil sniffer fange dem. Selve den grafiske fremstilling af date kan sniffer også, og jeg ville slet ikke blive forbavset hvis sniffer kunne generere en logfil, som webtrends kunne analysere også. Webtrends og sniffer er næsten industristandarder i sig selv.

Hvis det er almindelige standart oplysninger du ønsker kan du bruge en alminde javascript sniffer, der er flere, se her

http://www.google.com/search?q=HTML+sniffer&ie=UTF-8&oe=UTF8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=
Avatar billede visionize Nybegynder
01. juli 2002 - 21:53 #6
Nu er jeg den eneste person i DK som er certificeret til at undervise i WebTrends og jeg arbejder faktisk ikke med andet end WebTrends. Så der er ingen grund til at fortælle mig noget omkring logfiler eller logfilsanalyse programmer.

Det jeg mangler er et program som sniffer på netværker og gemmer trafikken til webserveren i standard logfiler som kan analyseres med WebTrends. Jeg er også udemærket klar over hvordan en sniffer virker, men jeg har endnu ikke selv kunne finde en sniffer der filtrere i trafikken så det kun er indadgående trafik til webserveren og at det samtidig kan logges i en 100% standard logfil.

Jeg er også udemærket klar over at der findes alternativer som bruger javascript, f.eks. Data Collection Server fra WebTrends som jeg også er certificeret i.

Men det ændrer ikke ved at jeg stadig mangler et program som jeg hele tiden har skrevet, og jeg har ikke brug for altertive løsninger.

Så en lille opsummering: Jeg leder stadig efter en applience boks eller noget software som kan sniffe på netværket og outputte til en standard webserver logfil. Hvis I ikke forstå hvad jeg snakker om så prøv at se hos www.unispeed.dk som har lavet en sådan boks.
Avatar billede kaz911 Nybegynder
07. november 2002 - 01:00 #7
Jonas - det fåes ikke billiger *G*

mvh

Kasper
Avatar billede visionize Nybegynder
18. november 2002 - 15:20 #8
I know. Gammelt spørgsmål og meget uaktuelt nu.......  :-)
Avatar billede visionize Nybegynder
18. november 2002 - 15:24 #9
lukket