Avatar billede umatthiesen Nybegynder
29. juni 2002 - 16:05 Der er 14 kommentarer

Reklamer via email

Jeg modtager hver dag mellem 4-7 emails der reklamere for alt muligt underligt, det er forskellige adresser de kommer fra, men når man ser på layouten kan man tydeligt se, de kommer fra den samme "bagmand" jeg har prøvet at svare tilbage for at høre hvor de har min mail adr fra, men adresserne eksiterer ikke når man prøver at sende. hvad kan man dog gøre, skal man bare finde sig i man blir bombet med reklamer man ikke har bedt om ?
Avatar billede layer Nybegynder
29. juni 2002 - 16:12 #1
Mange ange får de din mail fordi du registrere dig alle mulige steder, disse firmaer får penge for at sælge din mail videre.

Undersøg altid betingelserne for om de bliver solgt videre, hvis der ikke står noget et eller andet sted (Det står somrealt med småt) er det faktisk ulovligt.

Men være tilfældé er hvis de sælger din adresse, som kan få store følger.... Så hver varsom når du oplyser private ting!

Ved de fleste reklame mails står der at du kan slå det fra, men da det er en auto generet mail (En computer der har lavet den) er der ingen Physiske personer som vil svare! Gå evt ind på firmaets hjemmeside og find kontaktoplysningerne, meddel dem så personligt at du ikke er interreseret (men du skal ikke forvente at det virker)

Hilsen Layer
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2002 - 16:17 #2
gåi outlook-funktioner-meddelelsesregler-liste over blokerede afsendere- her kan du blokkere de mails, du ikke vil have.
Avatar billede umatthiesen Nybegynder
29. juni 2002 - 16:19 #3
som sagt ændre de adr. derfor vil det ik hjælpe
Avatar billede nuki Nybegynder
29. juni 2002 - 16:19 #4
hmmm har de ikke samme adr efter @'et?
Avatar billede layer Nybegynder
29. juni 2002 - 16:20 #5
Du skla jo kende deres mail først!!!!
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2002 - 18:43 #6
Når du får en mail, skal du højreklikke-egenskaber, så får du adressen.
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 23:00 #7
I danmark og mange andre lande er det ved IT-Lov vedtaget at man skal have et link på mail til en side eller en e-mail adr. hvor du kan blive fjernet fra deres newsletter service.

Det står som regl i bunden af mailen
Avatar billede layer Nybegynder
04. september 2002 - 19:42 #8
Den regl gælder jo ikke rigtigt når mailen kommer fra udlandet....

Der har også været meget debat omkring det i medierne for tiden, du skal bare melde det!
Avatar billede congame Nybegynder
05. september 2002 - 10:39 #9
Ja det er jo problemet.
Avatar billede congame Nybegynder
05. september 2002 - 10:40 #10
umatthiesen >>> hos hvilket selskab har du din email
Avatar billede congame Nybegynder
01. oktober 2002 - 13:10 #11
luk nu spørgsmålet og giv point
Avatar billede boy3 Nybegynder
28. februar 2003 - 17:11 #12
I danmark og mange andre lande er det ved IT-Lov vedtaget at man skal have et link på mail til en side eller en e-mail adr. hvor du kan blive fjernet fra deres newsletter service.

Det står som regl i bunden af mailen
Avatar billede congame Nybegynder
03. marts 2003 - 16:23 #13
Boy3 >> Hvad skal den direkte kopiring af mit svar til for boy3.

umatthiesen >> Husk at lukke spørgsmålet og giv point.

- Congame
Avatar billede boy3 Nybegynder
03. marts 2003 - 16:24 #14
ja