Avatar billede morten100 Novice
28. juni 2002 - 13:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mp3

Er der nogen der kan give mig et link til hvad mp3 egentlilg er?  Jeg har søgt på Google og fået en masse resultater til sider der giver mulighed for at downloade det ene og det andet, men jeg mangler at finde ud af hvad mp3 er.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 13:36 #1
Avatar billede vieri Nybegynder
28. juni 2002 - 13:40 #2
Det er jo bare et lydformat. Lydfiler der deles via. internettet er typisk af formatet mp3, da en lydfil, der er lavet om til mp3-fil fylder mindst muligt!
Avatar billede smarties Nybegynder
28. juni 2002 - 13:40 #3
Mp3 er det man får når man pakker en Wav-fil.
Ligsom hvis man med Winzip pakker et bibliotek så får man en .zip-fil. Derfor kan du også pakke mp3-filer ud igen, så du altså ender med en Wav-fil. Forskellen på pakket og ikke pakket er, at når det er en wav(ikke pakket) så fylder den let 40mb for 4minuters musik, men hvis du så pakker denne wav-fil til mp3, så fylder den kun 4mb.

Derfor er det lettere at have med mp3 at gøre. Desværre så forringes kvaliteten når du pakker til mp3, men det kan kun høres hvis den er pakket kraftigt sammen, men det kan man ændre på, ved at pakke den ud igen, og pakke den sammen igen i en anden "opløsning". :-)

Jo mere den er pakket, jo dårligere lyd.

Kunne man bruge det?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. juni 2002 - 14:32 #4
" men det kan man ændre på, ved at pakke den ud igen, og pakke den sammen igen i en anden "opløsning"!

Ovenstående passer altså ikke.
For du fjerner noget af musikken, og det kommer altså ikke igen bare fordi du laver det tilbage til wave! Det er væk for altid.
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. juni 2002 - 14:35 #5
Avatar billede miljoeken Nybegynder
28. juni 2002 - 16:44 #6
Avatar billede morten100 Novice
30. juni 2002 - 12:22 #7
Jubii-siden var udmærket, men whatis-siden var rigtig god!  Den kan hermed anbefales.
Avatar billede miljoeken Nybegynder
01. juli 2002 - 00:11 #8
tak for point