Avatar billede idasb Nybegynder
26. juni 2002 - 20:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af både Brænder + alm. cd-rom drev

Hej
Hvordan er det det er, når der skal være begge dele? Skal brænderen være master eller er det omvendt?

Og kan jeg ødelægge noget, hvis jeg ikke lige får det sat i, i rigtig rækkefølge?

Det alm. cd-rom drev sidder allerede i, så skal jeg ikke gå ud fra at det sidder som master?

//Ida
Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
26. juni 2002 - 20:03 #1
Ja du kan kun håbe på at den sidder som master ellers går de to i konflikt. Men så sætter du brænderen som slave og sætter den i og så PUF!!!! så kører det!

stairway_to_heaven>_<
Avatar billede kick Nybegynder
26. juni 2002 - 20:05 #2
Cd-rom skal sidde på samme kable some harddisk,alså skal cd-rom = SLAVE
Brænder køre ned i IDE stik som = MASTER

Du kan ikke ødelægge noget.Så prøv dig frem.

KICK
Avatar billede idasb Nybegynder
26. juni 2002 - 20:07 #3
konflikt - det vil bare sige at det ikke fungerer ikk´? Ikke noget med noget der lugter brændt? :-)  Er det i BIOS jeg skal ændre det?

Det vil altså sige at det alm. drev under alle omstændigheder skal være master...?
Avatar billede idasb Nybegynder
26. juni 2002 - 20:11 #4
er det ligegyldigt hvad da er hvad, da I (Kick og St_to_Hea..)ikke er enige/siger noget lidt forskelligt.
Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
26. juni 2002 - 20:25 #5
Du skal sætte brænder til på det ide kabel din alm. cd-rom bruger og selvf. sætte strøm til og sætte brænder til slave alm cd-rom til master og start op.

Der vil ikke lugte brændt eller noget
Avatar billede idasb Nybegynder
26. juni 2002 - 20:28 #6
tak
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 22:47 #7
Nu er spørgsmålet jo lukket, men det er da ikke lige det korrekte svar efter min erfaring. Det virker helt sikkert fint de fleste gange med cdrom og brænder på samme kabel, men sandsynligvis (kan) du få fejlbrændinger når du cd til cd !
Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
27. juni 2002 - 10:11 #8
takker...