Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 11:00 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

ICQ starter i "stanby mode"?

Hey...

Jeg mistede min harddisk i går, hvilket resulterede i, at jeg blev nød til at skifte fra ICQ 2001 til 2002. Men når jeg starter computeren, så starter den også ICQ (som den skal), men iconet i sys tray er gult, og den connecter ikke, med mindre jeg d. klikker på iconet.

Hvorfor? Og hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:06 #1
Sån er det bare i 2002. Jeg tror ikke det kan ændres. Eller jeg ved det ikke. Men det vil jeg da også gerne have lavet om! ; )
Avatar billede rasmus_larsen Nybegynder
22. juni 2002 - 11:07 #2
Gå¨ind i icq --> Tryk på Main --> Tryk på Preferences --> Tryk på Connections ude i siden (så den bliver blå) --> Under General og under Launch slår du fluebenet ved
Avatar billede blackout Nybegynder
22. juni 2002 - 11:07 #3
Smut ind i menuen main > preferences > connections og ændre connections type fra modem til permanent...
Avatar billede rasmus_larsen Nybegynder
22. juni 2002 - 11:08 #4
Automatically activate standby mode upon disconnection from the internet fra.

Det kan være det er det :)

//Rasmus Larsen
Avatar billede rasmus_larsen Nybegynder
22. juni 2002 - 11:09 #5
OBS. Det jeg forklarede virker kun hvis du som blackout siger har sat den på modem
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 11:23 #6
Altså... min står til permanent (LAN forbindelse), og der er flueben i launch ICQ at startup.

Rasmus:

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:32 #7
Så sæt den lige på modem. Og fjern så hakket. Og sæt den så tilbage på LAN.
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
22. juni 2002 - 11:33 #8
standby mode funktionen i icq er noget de har lavet for at gøre det nemmere for os! det virker sådan at det automatisk connecter når der er forbindelse til icq serveren... det er meget praktisk hvis f.eks. deres server er nede, så behøves man ikke at sidde at prøve at connecte, det klarer icq...
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:35 #9
Okay. Du skulle ikke gøre, som jeg siger. Jamen hvorfor connecter den så ikke. Når computeren starter op?
Avatar billede snowball Novice
22. juni 2002 - 11:41 #10
alaza: Lad mig gætte: Din ICQ er mindst build 3722 !?

Har samme problem og har heller ikke fundet en løsning på det. Problemerne begyndte da ICQ i sin build 3722 lavede "Improved Firewall Support and Detection". På arbejdet kører jeg med en lidt ældre version og der er der ikke noget problemer med at den selv connecter, og har tidligere heller ikke haft problemet herhjemme før jeg installerede den nyeste version !

Den eneste løsning jeg kender til problemet, er at man installere en version af ICQ som har build 3659 eller lavere !

Snowball
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
22. juni 2002 - 11:42 #11
den connecter først når den får forbindelse, og det kan være at det tar et stykke tid for computeren at connecte og at icq derfor starter i standby mode...
Alaza> når icq starter i standby mode connecter den så ikke selv efter 2 min?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 11:48 #12
Ved ikke - connecter bare selv. Nå, men er der nogen, som ved, hvor man kan downloade ICQ 2001 (nyeste build)?
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
22. juni 2002 - 11:52 #13
på icq download side ville jeg gå ud fra:
http://www.icq.com/download/
eller kan du helt sikkert finde din version på http://www.tucows.com eller http://www.download.com
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
22. juni 2002 - 11:53 #14
alaza> skal du connecte selv (til internettet) eller gør computeren automatisk det??
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 11:55 #15
Kan faktisk ikke finde den nogen steder på de sider.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 11:55 #16
enragedbudda:

Jeg gør det selv, fordi det i hvert fald ikke sker inden 1 min.
Avatar billede snowball Novice
22. juni 2002 - 12:01 #17
alaza: Selve forbindelsen til Internettet er der vel så snart PC'en starter, men ICQ'en starter du selv ! (tror det var det enragedbudda mente ;))

Men prøv og hent http://www.quak.dk/download/icq2001b.exe ! Det skulle være build 3659 !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 12:03 #18
Downloader...
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
22. juni 2002 - 12:03 #19
ok... jeg prøver lige og se om jeg kan finde noget til dig
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 12:04 #20
Jeg downloader den fra snowballs link nu.
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
22. juni 2002 - 12:05 #21
ok... snowball der var du sq lige lidt for hurtig :O)
Avatar billede snowball Novice
22. juni 2002 - 12:07 #22
Yeps, selv med monster tømmermænd er jeg hurtig. At jeg så lige kom til at modsige mig selv i starten, er så en anden sag *G*

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 12:08 #23
Det er så undskyldt! :)
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 00:41 #24
Takker for jeres hjælp.