Avatar billede azidbrain Nybegynder
21. juni 2002 - 15:06 Der er 7 kommentarer

Probs med Liteon LTR-32123S

Har lige købt subj.

Den er tilsluttet som Master ligesom min gamle brænder, og min Windows XP
finder også brænderen fint.

Det store problem er, at når jeg brænder en cd i Nerom, så er der ingenting
på cd'en! Der er ingen fejl under brændingen, men før den begynder plejer
man have mulighed for Fastslå maksimal hastighed og Simulering. Der er der
ikke nu. Man kan kun vælge Skriv eller Færdiggør cd.

Her er hvad jeg har prøvet:
- Fjernet brænder fra Enhedshåndtering og genstartet.
- Afinstalleret Nero og installeret den version der fulgte med brænderen.
- Geninstalleret ASPI (aspi4all).
- Prøvet både at brænde filer alm. og brænde et image; samme resultat.

Hvis man sætter en cd i med et spil, musik whatever er der ingen problemer -
der kan den sagtens se indholdet, men altså ikke når den har brændt en.

CDRWIN kan kun finde brænderen som "Reader" ikke som "Recorder". Er det ikke
mystisk når Nero finder den?

Jeg er løbet tør for ideer...håber der er nogen der kan hjælpe :-)

--
...Klitgaard
Avatar billede hundevennen Nybegynder
21. juni 2002 - 15:32 #1
husker du i Nero at vælge hvad det er du vil brænde, f.eks audio hvis det er musik o.s.v.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
21. juni 2002 - 15:34 #2
læste lige lidt mere af dit ?? jeg tror du skal installere igen - det lyder som om du ikke har fået den installeret ordentlig når du ikke får muligheden for at vælge brændehastighed frem
Avatar billede azidbrain Nybegynder
21. juni 2002 - 15:35 #3
Jeg kan godt vælge hastighed men det er de 2 øverste muligheder: Fastslå maksimal hastighed og Simulering der er gråtonet.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2002 - 15:41 #4
Dum kommentar:

Er Nerom sat til at bruge den nye brænder?? Har du prøvet et andet program??
Avatar billede azidbrain Nybegynder
21. juni 2002 - 15:44 #5
Ja det er den. Har prøvet med CDRWIN og Clonecd. CDRWIN finder den kun som "Reader" mens Clonecd fnder den men gør nøjagtig som Nero - spytter en blank skive ud...
Avatar billede hundevennen Nybegynder
22. juni 2002 - 10:00 #6
du siger godt nok den er tilsluttet som master - men er det sammen med din HD som vel også er master - det går ikke - ihvertfald ikke på samme kabel
Avatar billede azidbrain Nybegynder
22. juni 2002 - 11:15 #7
Nej, den sidder alene på Secondary IDE-controller