Avatar billede dingydog Nybegynder
20. juni 2002 - 20:32 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

mit grafikkort bliver for varmt,,

jeg har i l ang tid haft et problem, som jeg har løst ved at stille en gulvblæser op foran mit åbne kabinet... mit grafikkort bliver nemlig alt for varmt, og crasher fuldstændig når jeg spiller noget der kræver en del... fx. cs, warcraft 3, dungeon siege.
mit grafikkort er et
hercules maxigamer xentor 32 feat. riva TNT II ultra.

hvad kan jeg gøre ved sådan et (enormt) varmt grafikkort. Jeg har lige sat en kabinetblæser i, men det syns ikk at hjælpe en skid.
Det jeg egentlig spørger om, er om det ville hjælpe at sænke spændingsfaldet over processoren v.h.a. jumperne på bundkortet... (godt være at det syns at være et dumt spørgsmål.. ) men, jeg er faktisk ikke en gang sikker på om det er processoren eller grafikkortet... tror bare det er grafikkortet da alle trækkene i grafikken bliver helt hvide.. (dvs. der hvor grænsen mellem de forskellige områder af grafikken går) ((ser monster smadret ud))

ihvertfald aner jeg ikke hvad jeg skal gøre. når det ikke har hjulpet med én ekstra blæser er jeg lidt bange for at det heller ikke virker med 2 af slagsen....
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juni 2002 - 20:49 #1
kan du ikke aflæse temperaturen i bios under Power management.

Mit Chainteck grafikkort blev leveret uden blæser, tmpen steg da også til 56 Grader, så fandt jeg en lille blæser der passede til den og tempen røg ned på 36 grader!
Avatar billede francke Nybegynder
20. juni 2002 - 20:59 #2
Du skulle vel ikke være "kommet til" at overclocke det?? :=)
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
20. juni 2002 - 23:48 #3
Tja du kunne jo købe en anden blæser og sætte den på det. Du kunne også købe et andet grafikkort, det kan da ikke være alt for dyrt at få noget der er bedre end et TNT2 :)

- Rod
Avatar billede dribble Nybegynder
21. juni 2002 - 10:12 #4
Det lyder som om de har OC´et det lidt.....men et TNT II Ultra er også meget i underkanten af hvad der kræves idag.....så istedet for at invisterer et par hundrede på et blæser, så ville jeg spare lidt elstra op, og købe et billigt GeForce2 MX400 (cirka 4-600 kr)

men giv os lige resten af dine spec. på din PC, så kan de være at vi kan hjælpe :D
Avatar billede robotten Praktikant
21. juni 2002 - 10:46 #5
Øhhh....  hvordan kan du have problemer med Warcraft3, når først det har udgivelsesdato herhjemme d. 5 juli???
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
21. juni 2002 - 11:15 #6
Robotten>> Han har da sikkert været beta tester... eller noget :)

- Rod
Avatar billede dingydog Nybegynder
21. juni 2002 - 11:31 #7
resten af spec. på min (skod) puter er.
450 MHZ Celeron A processor
320 MB Ram
grafikortet kender i
Asus P2b bundkort (100 MHz bus)

hvis jeg har Oc'et det er det ikke med vilje for jeg aner ikke hvordan man gør... min halvstorebror var godt nok ved at pille lidt ved bussen eller noget...
Avatar billede longgaard Novice
21. juni 2002 - 12:51 #8
Kølingen på grafikkortet består af en passiv alu-profil. Prøv i en elektronikforretning at finde en lille blæser som kan monteres på profilen eller konsturer en holder så du kan montere en kabinet-blæser som blæser hen over grafikkortet.
Avatar billede dribble Nybegynder
21. juni 2002 - 20:40 #9
NEJ.....det kan under ingen omstændigheder betale sig at skubbe flere penge i sådan et forældet GFX

og du skal se dig glad for du kan spille nogen spil i det hele taget.

Men lige et tip.....man skal ikke tage siderne af et kabinett hvis du invisterer i et par fans (blæsere)så får du nemlig ikke det rigtige air-flow i kabinettet og dine fans bliver ubruglige.

Men alt i alt...det er dit GFX der er for dårlig....og når dit GFX er for langsomt så skal CPU´en arbejdere hårdere og derved udviklere den mere varme, samt dit GFX selvfølgelig også bliver varmt da den yder max hele tiden.

løsning: nyt GFX (du kan få et tilstrækkeligt FGX til de 4-600 DKK)
Avatar billede wolsmann Nybegynder
23. juni 2002 - 11:45 #10
Har du haft det problem lige fra starten ?
Hvis ikke, så prøv at pille den lille blæser af Grafikkortet og fjern alt det støv der sidder i Alu-profilen, og når du er i gang så gi´ CPU blæseren den samme tur.
Jeg har selv haft et sådan Grafikkort, men har ikke haft problemer med det.

Hvad er din CPU temperatur ? se i bios.
Avatar billede spt Nybegynder
23. juni 2002 - 13:58 #11
jeg tror nu ikke at et nyt grafikkort vil hjælpe ret meget på hans ydelse i spil (celeron 450 puhbad), men jeg vil give dribble ret i at du skal holde op med det der fis med et åbent kabinet (der er ingen grund til at fylde en computer mere med støv end højst nødvendigt). og køb et nyt krafikkort med en køler eks. gf3 med den maskine kan det jo ikke vare så længe før du skal opgradere så slipper du da for at købe nyt grafikkort til den tid.