Avatar billede cpo Nybegynder
17. juni 2002 - 16:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding på kommandolinje ved udpakning af filer

Tak for tidligere svar. Jeg skal pakke filen wxftp-0.4.4.src.tar.gz ud. Når jeg prøver med en konsol og skriver: tar xvfz wxftp-0.4.4.src.tar.gz, får jeg følgende meddelelse: tar (barn): wxftp-0.4.4.src.tar.gz: kan ikke open: Ingen sådan fil eller filkatalog
tar (barn): Fejl kan ikke reddes; afslutter nu
tar: Barnet afsluttede med status 2
tar: udsat fejlafslutning som resultat af tidligere fejl

Filen ligger i et lokalt brugerbibliotek. Skal dette også anføres på kommandolinjen? Måske har jeg lavet en fejl tidligere, som blokere for korrekt udførelse?
Avatar billede lojmann Nybegynder
17. juni 2002 - 19:22 #1
Måske er den fil du har downloadet korrupt eller lign.? Prøv evt. at hente den igen?

Denne kommando skal virke "tar xzvf wxftp-0.4.4.src.tar.gz" det eneste jeg har lavet anderledens, er at bytte lidt om på parameterne :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
17. juni 2002 - 19:23 #2
Anyway, bare et godt råd... Kør aldrig linux som et dansk system, de der fejl er ikke rigtig til at fatte *g* Prøv at bruge engelsk som system sprog :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
17. juni 2002 - 22:50 #3
Godt nok... hvad virkede så? ny fil eller bare at bytte om på parameterne?
Avatar billede cpo Nybegynder
18. juni 2002 - 10:15 #4
Der var ikke umiddelbart noget, der virkede, men jeg fik vished for, at kommandoen, tar xvfz osv er den rigtige. Så må jeg arbejde videre derfra;-)