Avatar billede bjarnek Nybegynder
16. juni 2002 - 21:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel ... Autofarveskift af tekst

Et lille (problem) måske snarer en bekvemlighed !!! ... I et regneark har jeg lavet en stykliste, den kan bestå af flere hundrede linier, så for overblikkets skyld, får det emne (linie)der er afklaret skriftfarven blå, og er der en der skal tages aktion på bliver den rød ..... det der er mit ønske er :
hvis det er linie 12 der skal være "blå" så have en henvisning til felt a12 .... hvis a12=0 så forbliver  den sort; hvis a12=1 .. så blå; hvis a12=2 .. så rød

Er der een, eller to der sidder med nogle guldkorn, nu har jeg forsøgt mig blå og rød

Men venlig hilsen
Bjarne
Avatar billede johs_j Novice
16. juni 2002 - 22:02 #1
Prøv at tage et kik på: Betinget formatering.
Avatar billede b_hansen Novice
17. juni 2002 - 12:34 #2
1. Marker det område, der skal farvelægges

2. Formater-> Betinget formatering

3. I første felt vælges "Formlen er"
4. I næste felt indtastes: =$A1=1  (Hvor A angiver den kolonne, der skal formateres efter. Der skal IKKE sættes et dollartegn foran 1!!)
5. Klik herefter på formater
6. Vælg fanebladet "Mønstre"
7. Vælg farve
8. Vælg "ok"
9. Vælg "tilføj"

Gentag punkt 3-8 og vælg herefter ok igen.
Avatar billede bjarnek Nybegynder
17. juni 2002 - 17:34 #3
Takker tusind, så kører det

Sorry johs_j .... b_hansen's svar var mere beskrivende, derfor gik pointene til ham/hende