Avatar billede sandman_dk Nybegynder
16. juni 2002 - 19:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar!

Jeg går med tanker om at købe en bærbar. Jeg er kommet frem til, at det skal være en af disse:

Asus L1400-10            14.995.-
Compaq Presario 725EA    15.595,-
Amitech Freenote 4630    15.995,-
Vega Vega2-1620          15.995,-
Acer 1400LC              18.995,-

Alle har hver deres fordele, men jeg vil gerne vide hvilke modeller I vil fraråde mig at købe...

Hvilke mærker er dårlige og hvilke er gode?

Jeg skal bruge den bærbare til næsten alt. Kontor opgaver, internet, spil ( a.la. Managerspil, diablo II, sudden strike) Tegneprogramer og brug 'uden strøm' altså kun ved hjælp af den bærbares batteri..

Håber i kan hjælpe..
Avatar billede virus Nybegynder
16. juni 2002 - 19:56 #1
Vælg enten Acer eller Compaq maskinen, de andre er ikke så "store" på det "mobile" marked...

Men køb en IBM x22 istedet :)
Avatar billede sif4ever Nybegynder
16. juni 2002 - 19:58 #2
Køb den på QXL!

Det kan jeg varmt anbefale dig.
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
16. juni 2002 - 19:59 #3
Hold dig fra Compaq...

Køb istedet en Dell Inspiron 4000 ( www.dell.dk ) sådan en har jeg! Kanon lækker maskine...

900 mhz PIII
256 mb. ram
20 GB. harddisk
14,1 TFT skærm
10/100 mbit netkort
56k modem
CD-rom drev
Floppy drev

Pris. 14.647 kr. inkl. moms og levering :)
Avatar billede sandman_dk Nybegynder
16. juni 2002 - 20:18 #4
Hvad hvis dell maskinen går i stykker, hvor går jeg så hen?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
16. juni 2002 - 20:27 #5
Jeg kender ikke en s.... til bærebare,men der var nogle her der så billigere ud end dem du selv har fundet.
http://www.bjtrading.dk/dk/f_pc.asp
Avatar billede rs2000 Nybegynder
16. juni 2002 - 20:29 #6
http://www.bjtrading.dk/ og vælg så "computere" oppe foroven,derefter "bærbare"
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2002 - 21:25 #7
Jeg syndes at de er lidt dyre de bærbar du har fundet...
Jeg har køb en Medion bærbar:
P4 2.0 Ghz
256 MB DDR Ram
20 GB. HDD
14,1 TFT skærm
10/100 netkort
56K Modem
DVD/brænder
Floppy drev
Infrerød port
Firewire
win XP home og noget andet software
Pris: 15000kr. Og der har ikke være noget at klar over. Den køre kanon.
Avatar billede sandman_dk Nybegynder
17. juni 2002 - 18:03 #8
Hansen.dk
Hvor kan man købe sådan en Medion?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 20:40 #9
Det var en kanon tilbud (hvis man kan sige det) De var udsolt efter 2 timer....
Avatar billede dracuni Nybegynder
19. juni 2002 - 10:51 #10
Inden du bestemmer dig vil jeg blot lige nævne at du kan købe en Vega II LANGT billigere end det du har fundet. på http://www.morgen.dk/vega2.htm tager de nemlig kun 13.450kr for den. Det er en bærbar med fordele og ulemper. Jeg kan godt lide at den har 15" skærm, CD/DVD/CDRW og at grafikkorten kan tildeles 64 MB RAM. Til gengæld benytter du en CPU fra en stationær PC så dens blæser kører konstant. Heldigvis siger den ikke overdrevet meget.
Avatar billede repsac Nybegynder
19. juni 2002 - 10:55 #11
=>sandman_dk: hansen.dk har helt sikker købt den i aldi - for noget tid siden havde de det lækre tilbud...
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 12:55 #12
det er rigtigt. Der er lavet en undersøgelse af dansker hvor de køber computer. Og over 50 % er købt i aldi... og nu er jeg også en af dem ;-)
Avatar billede sandman_dk Nybegynder
19. juni 2002 - 14:58 #13
Javel... Må nok indrømme, at jeg aldrig havde drømt om at kigge efter computer i Aldi.. Men jeg 'snupper' et kig næste gang jeg kommer tak.. mange tak for hjælpen... Men jeg er nu stadigvæk i tvivl..
Avatar billede ewelaast22 Nybegynder
23. juni 2002 - 14:09 #14
Jeg har efter erfaringer med mange maskiner fundet ud af at det kun er Dell der virker ordentligt! Og hvis der så alligevel går noget galt har de en meget god serviceordning. Men hvis det skal være en af dem fem du har nævnt ville jeg vælge Compaqen…
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2002 - 14:16 #15
Asus er nu min favorit

Har en A1'er - Og den har der aldrig været problemer med