Avatar billede amneziac Nybegynder
15. juni 2002 - 12:15 Der er 22 kommentarer

LAN kopiering i WinXP

Jeg har et nætværk med 2 computere, 1 switch, 1 TDC Bredbåndslinie. Før hen kunne vi kopiere med ca. 5 mb/s over LAN, men efter vi skiftede OS til WinXP er hastigheden faldet til 12 kb/s. Det der er sket er, at filerne bliver sendt via internettet i stedet for via LANet. Nogen der ved hvordan jeg skal fixe det? (Det bør nok nævnes at Bredbånd giver en internetip til hver maskine)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. juni 2002 - 12:16 #1
Hvordan kopierer du?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 12:17 #2
installer NetBEUI elller IPX/SPX
Avatar billede amneziac Nybegynder
15. juni 2002 - 12:46 #3
1. Bruger en FTP-server, computerne kan heller ikke se hinanden via windows-share (heller ikke pinge hinaden via hostname).

2. Har prøvet med IPX, og kunne ikke få det til at virke. NetBUI er ikke en del af de drivere der førlger med WinXP, hvor kan jeg finde protokollen?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 12:47 #4
samme sted hvor du installere IPX, den hedder evt. netBIOS
Avatar billede konex Nybegynder
15. juni 2002 - 12:47 #5
Deler i en mappe/drev på hver maskine?

Dette giver helt klart den højeste hastighed.

kan tilsluttes i stifinderen - funktioner - tilslut netværksdrev når i har delt

i deler ved at højre klike på mappen/drevet - egenskaber - deling og sikkerhed - deling
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 12:49 #6
btw: har du slået WinXP firewall fra, på begge maskiner ;o)
Avatar billede amneziac Nybegynder
15. juni 2002 - 12:52 #7
1. Har installeret de protokoller der var.

2. Så længe vi ikke kan se hver andres computer kan vi heller ikke dele, og vi har også prøvet at dele.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 12:53 #8
du skal installere IPX/SPX på begge det samme med netBEUI/NetBIOS!

problemer er sikkert pga. i har 2 dynmaike IP og de ligger sikkert i hver sin subnetmaske og ip net..

fordelen ved IPX/SPX er at den ikke kan bruges på internettet, men kun i LAN
Avatar billede amneziac Nybegynder
15. juni 2002 - 12:54 #9
Aja firewallen er gone.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 12:54 #10
du kan sikkert finde den anden PC ved at højre klike på andre computere, vælge søg efter computer og indtaste den anden IP adresse!
Avatar billede konex Nybegynder
15. juni 2002 - 12:54 #11
I skal være oprettet i samme workgrup.

har i fast IP hos TDC?
Avatar billede amneziac Nybegynder
15. juni 2002 - 12:55 #12
Efter jeg har rodet lidt rundt med det virker windows sharing nu. Nu vil jeg bare meget gerne have vi kan kommunikere med hindanden via TCP/IP, nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 12:55 #13
konex => "(Det bør nok nævnes at Bredbånd giver en internetip til hver maskine) "
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 12:57 #14
amneziac =>prøv dette

PC 1
start => kør skrive cmd => i promten skriver du ipconfig /all
noter IP, subnetmaske ned

PC 2
start => kør skrive cmd => i promten skriver du ipconfig /all
noter IP, subnetmaske ned

ligger de i samme subnet (255.255.255.xxx) og samme IP gruppe 123.123.xxx.xxx ?
Avatar billede amneziac Nybegynder
15. juni 2002 - 12:58 #15
Håber meget på nogen kan ordne det så vi igen kan overføre med fullspeed via ftp. Lige nu tager det 4-5 minz at kopiere 700 MB hvilket burde kunne mere end halveres via ftp.
Avatar billede amneziac Nybegynder
15. juni 2002 - 13:03 #16
PC1:
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 131.164.178.164
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0

PC2:
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 131.164.175.44
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.254.0

Så det gør de så ikke.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 13:05 #17
derfor kan du IKKE få netværket til at virker via TCP/IP

for at de skal kunne finde hinanden via TCP/IP SKAL de ligge i samme subnet og ip gruppe!

køb en router eller 2 faste IP'er!

fik du det til at virke med NetBIOS?
Avatar billede amneziac Nybegynder
15. juni 2002 - 13:15 #18
Well, nu kan vi se hinaden og hente fra hinanden.

Bitert det med TCP/IP. Ved ikke helt hvorfor det har virket førhen, men må være fordi vi har været "heldige" og fået tildelt IP-er i samme klasse.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 13:16 #19
amenziac => YeP.. det er sikkert derfor.. kender problemet fra flere TDC kunder hvor det virker i en uge og derefter få de nye IP som ikke passer samme ;o)

men køb et 2 FASTE hvis du absolute VIL bruge TCP/IP på LAN
Avatar billede amneziac Nybegynder
15. juni 2002 - 15:22 #20
Hm, kan man overhovedet det når man har bredbånd ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juni 2002 - 15:23 #21
ja du kan købe 2 faste IP igennem TDC.. eller du kan få en router (en fast IP ud af til og max 255Pc'er internt i LAN)
Avatar billede amneziac Nybegynder
15. juni 2002 - 16:49 #22
Hmmm okay troede ikke man kunne købe faste iper til bredbånd...

Tror muligvis jeg smækker en FreeBSD spand op til at dele forbindelsen en gang, hvis jeg tager mig sammen.