Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:00 Der er 69 kommentarer og
3 løsninger

DVD fryser computeren

Vi har nu investeret i husets nyeste computer som er inklusiv et DVD drev. Problemet opstår når man for skade forsøger at afspille en DVD i dette drev. Computeren fryser og må genstartes. Det vil sige, at lyden fortsætter men billedet er fastfrosset. Dette sker efter 4 eller 5 minutter af filmen.

Håber MEGET at nogen er i stand til at hjælpe os for vi har haft den inde til reperation flere gange og de påstår at der ikke er noget galt
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:02 #1
skriv hellere hvilken hardware, det drejer sig om! altså bundkort, cpu, grafikort mv.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:05 #2
øhh ok:

AMD athlon XP 1700+
256 mb ram
Jeg mener at det er et asus bundkort - hvis der er noget specielt du vil vide skal du spørge så skal jeg nok finde ud af det, men jeg er faktisk ikke helt klar over lige på stående fod hvor jeg får flere centrale oplysninger fra...
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:06 #3
...Nvidia Gforce 4 MX 440
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 21:06 #4
I har vel ikke sat pause-skærmen eller standby mode til at aktiveres efter 5 min?

Ville tro det er tilfældet da mit TV-kort også har det med at fucke up når computeren går i standby..
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:08 #5
Jeg vil lige checke det, men jeg mener fakstisk at alt er slået fra...
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:08 #6
- det virker næsten for let :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:09 #7
det er måske værd at prøve nogle andre drivere?!
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm (puha hvor har jeg postet det link mange gange *G*)

www.fotx.net/metal_hansen
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:11 #8
-> metal_hansen - Hvad gør de... hvad er forskellen på de forskellige links og hvilket skal jeg bruge for IKKE at ødelægge noget?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:12 #9
-> spunk - beklager men alle pauseskærme og strømbesparende foranstaltninger er slået fra...
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:16 #10
man kan vel godt sige at eftersom det er et nyt kort så er driverne vel også forholdsvis nye...? Den CD som fulgte med kortet virkede ikke så teknikeren i forretningen downloadede dem direkte fra hjemmeside - jeg tror de er rimeligt nye...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:19 #11
hvis det er 23.11'eren du har installeret, kan det MEGET vel være grunden til at den fryser!!
prøv 23.12'eren!! el. 21.83'eren!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:23 #12
øhh lyder godt - jeg ved IKKE hvad der er installeret, men jeg skal nok prøve at installere noget andet. Problemet er at det kommer til at tage sin tid hvis jeg skal downloade for meget... Jeg har 56k :-(

Jeg kigger lige efter
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:23 #13
passer de bare allesammen til dette kort?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:29 #14
jeg vil nødig rode mig ud i en forklaring om hvilke drivere der er hvad! *G*
det ved jeg SLET ikke nok om!
Men prøv evt. bare den nyeste, og hvis du har problemer, så hent en ældre etc..
Der er STOR forskel på de forskellige, så det er bare med at komme igang *G*
men ok - med et alm. modem, såååh - prøv 23.12, den skulle køre problemfrit!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:33 #15
Det lyder betryggende... Nu er det jo faktisk ikke min PC og du er natuligvis inviteret i til min begravelse hvis det går galt...

:-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:33 #16
*G* ok! Men så galt går det nok ikke!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:36 #17
Det glæder mig på mange måder - den er oppe på 73% og vi downloader med halsbrækkende 4,6 kb i sekundet!!!
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 21:40 #18
:)

Lyder bare mistænkeligt at det først er efter 4-5 in den fryser, det gør det faktisk mere besværligt.. :P
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:42 #19
spunk13 > ja - men hvis det er XP og detonator 23.11, så er det meget muligt at det er driveren!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:44 #20
Næhh - det var måske en vigtig oplysning!! Det er Win98se

Der er ikke nogen Gforce4 driver i den pakke jeg har downloaded?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:45 #21
den nuværende driver er fra 5-4-1999
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 21:45 #22
Men stadigvæk så burde den komme med en fejl når man prøver at afspille(eller et andet bestemt tidspunkt), ikke 4-5 min inde i filmen(eller whatever)..
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 21:46 #23
hohohoo, ser det nyt ud i dine øjne? ^^

:)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:47 #24
spunkt > næh - egenlig ikke *G*
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:48 #25
Er der stor forskel? - det undskylder jeg meget at jeg glemte med operativ systemet - det var måske endda den vigtigste oplysning!!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:49 #26
undskyld - 3-3-3003
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:49 #27
kører du med XP? ja der er forskel..
men 23.12 skulle gerne virke med alle OS'er
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:51 #28
Jeg tror en som ER installeret hedder 28.32 - så downloader jeg bare en nyere?
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 21:52 #29
sauber, 3003? ^^

nu ik blive flov, jeg ved hvordan det er at lave sjove fejl :)

ok, seriøst..

mener du 2002?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:52 #30
Nj jeg kører win98se
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:52 #31
28.32 virker sikkert fint! men kører du med xp?
det tvivler jeg på du gør, for xp installerer som default 23.11'eren..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:52 #32
hehe 1 sek. :=9
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:52 #33
men prøv 23.12'eren alligevel
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:53 #34
Jeg kører win 98 og den som ER installeret er 28.32
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:54 #35
Hvilken et kort skal jeg så vælge på listen? Altså: Jeg trykker opdater driver til skærmkort og "har diskette" Så kan jeg vælge mellem nogle forskellige kort, men mit Gforce4 kort er IKKE på listen...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:55 #36
ja, men prøv alligevel 23.12 - så finder du ud af om det er grafikkort driveren der er problemet
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:56 #37
du skal vælge placeringen, hvor du så henviser til den mappe hvor du har unzippet filerne. Eks. c:/nvidiadrivere !
du skal IKKE søge efter dem etc
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 21:56 #38
Når jeg kører en diagnose på mit DVD drev så siger den at DMA skal aktiveres, ellers vises DVD'en måske forkert, eller også virker den slet ikke.

Nu er det bare at jeg ik lige helt ved hvor jeg skal slå DMA til.

Men kunne det måske være en ide at slå det til(selvom jeg ikke lige er klar over hvor man gør det :P )
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:57 #39
-> spunk - nej - jeg mener 3003 den er den hemmelige science fiction edition som endnu ikke har fået rettet alle bugs'ne :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:58 #40
du slår dma til i enhedshåndtering - under egenskaberne for dvddrevet
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 21:59 #41
-> spunk - det var faktisk ikke slået til - måske virker det nu? Jeg er lige i gang med at downloade en af de nyere filer så jeg prøver om lidt...
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:00 #42
Har jeg skam gjort engang, men den der DMA option ser ud til at være forsvundet?!?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 22:01 #43
hmm - der fulgte måske nogle drivere med til drevet?!
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:02 #44
sauber>> hvad hedder DVD afspilleren?(softwaren)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 22:04 #45
Intet fulgte der med! Hvis du nogen sinde overvejer at investere i noget fra ATTEC computer så lad være. Selvom de siger de leverer et færdigkonfigureret system som fungerer så er der INTET som har virker. Hverken Videokort eller lydkortsdriverer var korrekte ved leveringen og der kom intet med bundkortet. Så har de tilmed den frækhed at påstå at det er en softwarefejl som de intet har med at gøre som er skyld i problemet!!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 22:05 #46
sauber > skod - men det er jo typisk!
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:06 #47
hoho, nu er det sådan at alt den forp*lede driver CD f*cker systemet up :)

Men jeg mener dog at driverne er installeret
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 22:06 #48
Interactual, men problemet opstår også i andre afspillere...

-> metal_hansen - hvad mener du med "henvise til"? Jeg har pakket indholdet af filen ud på disken og hvad skal jeg så gøre ved dem?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 22:07 #49
du skal ind i enhedshåndtering, hvor du går ind i egenskaber for drevet, og opdater driver - hvor du så vælger placeringen, hvor filerne ligger :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 22:08 #50
shit!!! drevet = skærmkortet!!
my bad *G*
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 22:09 #51
Jeg tror bare vi har været gennemgående UFFATTELIGT uheldige, men dem på ATTEC har helt sikkert klokket GRUNDIGT i det ved at hævde at det var en velfungerende computer - de påstod at have kørt tests på den, men det var åbenbart inden de havde driverne til bundkortet og skærmkortet og lydkortet for ingen af delene virkede da vi fik den!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 22:10 #52
nå jeg blir nødt til at smutte! men held og lykke med det! jeg kigger ind senere, hvis jeg kan nå det :)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 22:11 #53
Ja - det har jeg gjort. Problemet er at man så kan vælge imellem flere typer af grafikkort at installere driverer til, men mit gforce4 kort er der IKKE
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:13 #54
Jeg hader DVD, det er jo fyldt med fejl..

Mit dvd drev tager 5 sek(seriøst) om at accelerere, og det er TROR MIG, det er R*VIRRITERENDE.

Men vi skal jo ikke tale om mit problem :)

Men anyway, prøv at spille dvd'en igen, efter en 2 minutters tid prøver du lige at flytte lidt med musen. Måske minimere vinduet(hvis du kører fullscreen), og så maksimere det igen. Bare for at se om systemet skal "holdes i gang" :)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 22:13 #55
Så smutter han inden jeg får svaret på mit egentlige spørgsmål?
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:14 #56
btw, er der nogle .ini filer med i den "pakke" du downloadede?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 22:15 #57
nej, men der er en enkelt .inf
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 22:16 #58
saubermacher > ja, undskyld hvis jeg ikke har tid til at bruge hele min fredag aften på dig!
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:16 #59
ok, højreklik på den og vælg installer..

Det er en lille genvej.. :)

Tror jeg da nok..
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:17 #60
lol metal :P
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:18 #61
lol, det er ikke .ini filer, der er .inf filer
nogen af dem med i pakken?
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:19 #62
ej, jeg har læst forkert, glem den sidste kommentar..

højreklik på .inf filen og vælg installer
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:28 #63
Ok, du må undskylde..

men der kommer Jackass nu

vil nu gerne se det, så dit problem må lige vente lidt.. håber det er ok :)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. juni 2002 - 22:35 #64
HeHe - så er man bare sat til side!!?? Det med DMA virkede ikke. Måske skal jeg bare acceptere at der ikke er noget som kan hjælpe...
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:59 #65
Klag til ATTEC og forlang et ny dvd-drev da dit nuværende ikke virker :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. juni 2002 - 00:03 #66
så er jeg tilbage! :=)
ja jeg ville også brokke mig til forhandleren! Det KAN jo være det er defekt :(
Avatar billede saubermacher Nybegynder
15. juni 2002 - 16:27 #67
Jeg har nu sat drevet over i min egen computer for at se om det monstro skulle virke på et andet system.

Har jeg ret i at det skulle virke Plug And Play agtigt? Jeg har monteret det og CDrom delen virker fint, men den DVD afspiller som er fulgt med en DVD vi har købt til kan ikke finde (detect) drevet.

Skal vi returnere Drevet?

- Faktisk opdagede jeg at der er noget som er løst inde i det. Altså der er noget som kører rundt når man vipper med det. Er det normalt på DVD drev? Altså - der er ikke noget som ligger og rasler - ellers ville jeg ikke være i tvivl - men der er noget som kører løst rundt derinde når man vipper det frem og tilbage
Avatar billede saubermacher Nybegynder
15. juni 2002 - 16:29 #68
Lyder som et kugleleje. Grunden til at jeg ikke er helt sikker er, at der trods alt har været MANGE problemer med det system og at drevet jo langt fra er den eneste del som fornuftigt vis kan være skylden. Faktisk kan filmen jo køre i 3-4 minutter inden den stopper.

Min tvivl på drevet dog vokset efter jeg har monteret det i mit eget (yderst stabile) system og man kan ikke engang BRUGE DVD funktionen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. juni 2002 - 15:12 #69
Få fat i forhandleren! Det der kan sq ikke være rigtigt!
få det byttet.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
16. juni 2002 - 21:27 #70
Hmm - uanset hvad der end har været galt så virker det nu. min tålmodighed var slut, men min far har siddet hele dagen i dag og formatteret, partitioneret og installeret den skide PC om igen. Arbejdet har båret frugt og nu fungerer det faktisk!!?!?

Om jeg forstår hvad der kan have været problemet?

Hvad værre er... Min far har ikke specielt meget forstand på comutere og det er husets første DVD. Alligevel får han det hele til at virke på en dag, hvor de profesionelle på ATTEC computer har haft den stående i sammenlagt noget der ligner 14 dage uden at ændre en skid!

HOLD JER FRA ATTEC!

Jeg siger mange tak for hjælpen

jeg fordeler bare pointsne alligevel. selvom ingen af jer rent faktisk gav mig svaret så skal i da have noget for ulejligheden.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. juni 2002 - 23:16 #71
tak for point :)
og godt det nu virker! trods alt
Avatar billede spunk13 Nybegynder
16. juni 2002 - 23:23 #72
Hoho, underlig løsning :)

Har måske været nogle problemer ved installationen?

Nå, men tak for point, og nu når det endelig virker - så håber jeg da at i får set nogle gode DVD film ;)

Måske skulle jeg også bare formatere og gør p*s og l*rt ved computeren. Så kunne det jo være at mit DVD drev rent faktisk kunne læse dobbelt lags DVD'er? :P