Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
13. juni 2002 - 17:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pdf-filer skal gøres lettere - hvordan?

Jeg har fået nogle ret tunge pdf-filer af vores grafiker. De skulle have været optimeret til nettet, men det har han ikke gjort. Kan jeg selv gå ind og gøre dem lettere? Jeg skal senest have ordnet dette problem i morgen eftermiddag. Hvad gør jeg?

Mvh
sarah_k_c
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
13. juni 2002 - 17:38 #1
skyldes den måde de er genereret på - sidder lige pt og forsøger at komme i kontakt med Adobes server, da jeg mener at kunne huske at der står noget et eller andet sted under "customer support", men det ser ud til at deres server har det dårligt lige på nuværende........
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
13. juni 2002 - 17:41 #2
...det noget værre skod - ok her et link til den danske hvor du henvises til en am side.

jeg har desværre ikke mere tid lige nu så her et link

http://www.adobe.dk/support/main.html

....håber deres server kommer op og køre. God jagt :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
13. juni 2002 - 19:21 #3
ok her lidt fra hjælpen i Acrobat

Sådan oprettes et Hurtig Webvisning-dokument:
1 Vælg Rediger > Indstillinger > Generelt. Vælg Indstillinger i den venstre rude i dialog-
boksen Generelle indstillinger.Vælg Arkiver som optimerer til hurtig Webvisning (denne
indstilling er standardindstilling). Klik på OK.
2 Gem filen med Filer > Gem som.

prøv lige dette og se om det hjælper på størrelsen af din pdf
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
18. juni 2002 - 10:48 #4
sara_k_c >> har du fundet en løsnign på dit problem ?
Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
19. juni 2002 - 15:27 #5
Tak fordi du prøvede at hjælpe mig, men dit forslag hjalp desværre ikke.
jeg har prøvet at oprette et hurtigt webvisning-dokument, men kan ikke finde "Arkiver", selv om du skriver at det er standard). Pdf-filen bliver ikke mindre.

Hilsen
sarah_k_c
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
19. juni 2002 - 21:31 #6
hmm kan skyldes din version - har ver 5.0 - kan skyldes den ikke findes i tidligere versioner - kan jeg faktisk ikke huske.....
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
29. juli 2002 - 12:43 #7
hej sara
så her jeg søgt rundt omkring og alle vegne

dette her skulle hjælpe på din pdf :)

m-lab beskriver her ned i detaljer hvordan du kan komprimere din pdf
http://www.eksperten.dk/spm/138207
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. august 2002 - 18:03 #8
>>sara_k_c har du opgivet at få løst problemet ??
Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
26. august 2002 - 19:54 #9
Ja, for ca en måned siden bad jeg grafikeren sende en ny pdf-fil. Da havde jeg opgivet. Men du skal have tusind tak for dine anstrengelser, og nu senest linket. Tak!

Hilsen sarah_k_c
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. august 2002 - 20:32 #10
selv tak
...godt du fandt en løsning.
Hvis du får problemet igen på et tidspunkt kan du selv manipulere med filen (sp 138207), eller få grafikeren til at sende dig en ny. Nogen gange er det sidste måske det hurtigste, alt efter hvor hurtig m/k er LOL