Avatar billede lee Nybegynder
05. august 2000 - 14:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

LG skærm HYLER

Min LG skærm hyler og det er ikke til at holde ud at arbejde ved den... hvad sker der med den ?!?
og hvad gør jeg ved det?!?
Avatar billede mpj Nybegynder
05. august 2000 - 14:26 #1
ER det sådan at der er en hyletone som bliver højere engang imellem???
Avatar billede kapsel Nybegynder
05. august 2000 - 14:40 #2
Hej

Prøv at sæt opløsningen ned, og opdateringshastigheden, det plejer at hjælpe..

Prøv også med nye drivere til skærm og grafikkort, måske det hjælper. Og evt. at rod lidt med stikkene bag på skærmen.

</kapsel>
Avatar billede lee Nybegynder
05. august 2000 - 14:52 #3
hyletonen forsvinder engang imellem... og så er den der ellers igen om den bliver højere er svært at sige, da tonen i sig selv er meget høj/skarp...

prøver lige at tjekke opdaterring af driiver, vil ikke sætte opløsningen ned da det var en del af pointen ved at købe nettop den skærm at den skulle stå i en høj opløsning... opdateringshastigheden har jeg allerede sat ned... men... hmm... tjekker drivere...
Avatar billede lee Nybegynder
05. august 2000 - 15:05 #4
nogen der tilfældigvis kender til lg\'s hjemmeside adresse ?!?
Avatar billede zwonkie Nybegynder
05. august 2000 - 19:53 #5
Uhmm,. måtte man spørgere hvilken LG model det er ??
Avatar billede th Nybegynder
05. august 2000 - 22:03 #6
Deres hjemmeside er: www.lge.com/index.html
Avatar billede lee Nybegynder
06. august 2000 - 00:20 #7
Zwonkie : Sidder med en Flatron 795FT-plus.
th : jo der har jeg været inde men der er intet om drivere... undre mig over slet ingen at kunne finde ... ?!?
Avatar billede wisen Nybegynder
06. august 2000 - 16:51 #8
Hvor gammel er den ?
Avatar billede lee Nybegynder
06. august 2000 - 17:14 #9
Wisen 3 måneder gammel
Avatar billede wisen Nybegynder
08. august 2000 - 20:49 #10
Nå, ok. 3 måneder er ikke lang tid, men nogle gange kan det være en spole i skærmens elektronik der hyler. Dette sker dog som regel kun på ældre skærme. Problemet, tror jeg, skal findes i skærmens elektronik.
Avatar billede lee Nybegynder
08. august 2000 - 21:12 #11
så den skal til repperation ?!?
Avatar billede wizard Nybegynder
09. august 2000 - 10:51 #12
Ja den skal til reparation, da det meget sandsynligt en spole eller højspændningstransformatoren
Avatar billede lee Nybegynder
09. august 2000 - 12:41 #13
hvorfor sker dette???\'
er det pga rystelse... eller ?!?
Avatar billede wizard Nybegynder
09. august 2000 - 13:17 #14
Enten fordi spolen er ved at være syg, men kan også ske fordi spolen pludselig fanger en resonansfrekvens i højspændingen som den hyler med på. Det man normalt gør at at lakere spolerne i skærmen eller skifter dem også går det væk.
Avatar billede lee Nybegynder
09. august 2000 - 13:38 #15
jeg har nu fået svar fra zitech og de siger det samme som Wizard, så allerede efter 3 måneder skal min LG skærm til reperation :( det er da et dårligt tegn ville jeg mene.
men Wizard kunne du ikke lige fortælle mig... er det så hver tredie måned dette i værste tilfælde kunne ske ?!?

Lee
Avatar billede wizard Nybegynder
09. august 2000 - 13:47 #16
Nej, jeg har aldrig set at det er sket igen, når først man har skiftet spolerne eller lakeret dem ja så er den som ny
Avatar billede lee Nybegynder
09. august 2000 - 13:51 #17
oki *S*
Tak