Avatar billede saubermacher Nybegynder
12. juni 2002 - 20:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kartofler - hjælp til søgning vedr. markedsføring

Jeg sidder og skriver en opgave og har brug for en masse information om Kartofler i relation til Historie og/eller markedsføring.

VI taler om en aflsuttende opgave på HH1 og noget baggrundsviden om kartoflens historie og samfundsmæssige betydning er ganske vigtig
Avatar billede vieri Nybegynder
12. juni 2002 - 20:28 #1
Avatar billede saubermacher Nybegynder
12. juni 2002 - 20:30 #2
HeHe - fantastisk :-)

Jeg gennemser lige...
Avatar billede pft Nybegynder
12. juni 2002 - 20:31 #4
Avatar billede saubermacher Nybegynder
12. juni 2002 - 20:32 #5
Måske vi kunne finde frem til noget med relation til det danske samfund?

Det er en del af emnet at der skal være noget om samfundsfag også. Jeg havde forestillet mig noget i retning af "Lige siden christopher columbus kom til europa med kartoflen har den vundet ind på danskernes sjæle osv..."
Avatar billede pft Nybegynder
12. juni 2002 - 20:33 #6
Mest sandsynligt blev planten indført af de landflygtige franske Huguenotter (reformerte), der i 1719-20 bosatte sig i Fredericia. Her dyrkede de foruden tobak også kartofler og uddelte læggeknolde til interesserede.
http://www.kartoffelraad.landbrug.dk/museum/historie.htm
Avatar billede saubermacher Nybegynder
12. juni 2002 - 20:40 #7
Det er jo så smukt at se al den oprigtige interesse der er for emnet her! Og så er det endda et computersite!

Vi takker herfra og skriver 11-tallet færdigt

Saubermacher
Avatar billede hologram Nybegynder
12. juni 2002 - 21:47 #8
No offence, men det er nok den mest rådne placering af et spørgsmål jeg nogensinde har set... :P
Eksperten : Generelt : DVD : Kartofler - hjælp til søgning vedr. markedsføring :
Avatar billede pft Nybegynder
12. juni 2002 - 22:01 #9
hologram.Vi kan jo ikke alle være Eksperter?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
13. juni 2002 - 12:55 #10
HeHe, ups :-)

Det var faktisk ikke med vilje - jeg ville have ramt fri debat