Avatar billede sbhansen Nybegynder
12. juni 2002 - 14:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mb-konto pr bruger til upload af eksempler/problemer

Jeg mener at I har en mulighed for at tilføre endnu mere anvendelighed. Hvad med at man kan upload'e det stykke kode/ dokument / billede / screendump, der driller én, til et reserveret område af Eksperten. Dermed kan man kalde dette med relative links, således at jeg kan lægge et excel-ark indeholdende et problem på dette område. Jeg ved, at man måske fjerner noget af debatten i tekstformen, men andre gange er det altså 10 gange nemmere at forholde sig til et konkret dokument med felter, end en lettere udvandet beskrivelse af problemstillingen.

Der kan evt. være tale om brugerbetaling/Mikrobetaling, for at få en sådan "Mb-konto". Der kan laves upload/readonly (dvs. ingen slet), således at uploads, der er besvaret bliver liggende for at andre kan se i dem senere. Selve svaret vil stadig med fordel kunne beskrives i tekst, men kan som alternativ også være en upload til et svarområde, således at en bruger fx. køber 5 Mb plads til egen upload, samt 10 Mb plads til svar-upload. Begge uden mulighed for slet. Dermed bevarer i arkivet, men udbygger funktionaliteten væsentligt.

Måske passer det bedre ovre i jeres Shark-forum eller hvad det nu hedder - men jeg mener nu det er helt på sin plads her også.

/Søren
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2002 - 15:06 #1
sbhansen> jeg tror dit forslag er stillet før - prøver lige at finde link :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. juni 2002 - 15:34 #2
Så jo mere man savre og bruger sin plads bliver det dyre :) for så skal man lige havde 10M mere ... eller hu?
Avatar billede sbhansen Nybegynder
12. juni 2002 - 18:34 #3
Ja, jeg mener at man skal købe mere plads, når det gamle er brugt, eller måske kan man optjene Mb ved at svare på spørgsmål, ligesom med vores point idag? Dermed kan de personer der blot stiller spørgsmål og aldrig svarer, få lov at betale en lille pris, hvis de også ønsker at kunne upload'e tilhørende filer.

Tanken fra min side var i den forbindelse, at "det skal koste, hvis man ikke tænker sig om". Drejer det sig fx. om en indholdsfortegnelse der driller i Word, kan dette jo vises via en 25 Kb fil, istedet for at man lige kaster 5 Mb hovedopgave afsted.

Der skal jo nok arbejdes lidt med designet, så man ikke kan spam'e upload af svar, men helt generelt synes jeg at det skal være spørgsmål-stilleren, der betaler for brug af plads, og så kan man jo bare angive med et flag i sit spørgsmål, at man gerne vil have upload'et et svar, fx. som aspx-fil, hvis ASP.NET driller, eller zip. Der er jo selvfølgelig hele virus-problematikken, udveksling af ulovlige filer osv, men det er jo en kendt sag fra alle fil-delings-tjenester.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
12. juni 2002 - 21:49 #4
sbhansen >> interessant forslag - mja der er muligheder her. Faktisk en god ide :D

Der findes jo fx. friserverplads.dk - men af hensyn til historik osv giver det jo som regl en bedre forståelse hvis man kan downloade et eksempel.

OG alt efter kategori er det også bedre hvis man har problemer med at forklare sit problem - man henviser til XX der ikke duer...
Avatar billede sbhansen Nybegynder
12. juni 2002 - 22:32 #5
Det er ligeledes muligt at lette en debats kompleksitet, hvis man nu forestiller sig, at der er 3 "Mapper" af filer til et emne:
1. Problem
2. Mulige løsningskonstruktioner
3. Accepteret svar.

Dermed kan man studere de forskellige løsningsforslag mere end blot den simple (og til tider meget indforståede) tekst.

Jeg tror samtidigt, at det vil være et utroligt aktiv for Eksperten.dk, hvis man opbygger dette "medlems-fil-arkiv" ved at man fx. skal beskrive et uploads funktionalitet/vælge forskellige beskrivelser på lister m.m. før filen accepteres. Dermed får man et utroligt godt omfattende arkiv til at søge efter eksempler i, hvilket kan gøre Eksperten.dk langt mere interessant. Lige nu kan man søge efter problemer, men hvis man fx kunne søge i upload-filer i kategorien "accepteret svar" ud fra keywords som fx. "password" + "PHP", kan I se værdien af at få listet 10 forskellige filer, som hver især har en tilknyttet tråd af problem/løsning, og som er beskrevet med ovenstående 2 keywords?
Det kan jeg!

/Søren
Avatar billede sbhansen Nybegynder
24. september 2002 - 11:17 #6
Ja, jeg venter stadig på at dette forslag forkastes/emplementeres fra admin's side. Jeg troede lidt at de ville være interesseret i input...