Avatar billede sbhansen Nybegynder
12. juni 2002 - 13:38 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Formular i Word 2000, kør makro onExit fra FormTextField

Jeg har lavet en template, hvori jeg har ganske få tekst-fields. Ét felt skal kalde en makro onExit, men det virker ikke. Makroen bliver ikke kaldt. Makroen giver blot et MsgBox på skærmen.

Når jeg åbner et nyt doc baseret på template'n kan jeg se i VBA-Editor miljøet, at der er adgang til makroen under templaten, og hvis jeg i dette nye doc vælger run macro kan jeg køre makroen. Men ikke automatisk.
Any ideas?

/Søren
Avatar billede piphans Nybegynder
12. juni 2002 - 14:37 #1
hmmm - har du husket at låse formularen inden du tester den?
Avatar billede piphans Nybegynder
12. juni 2002 - 14:38 #2
og hvad står der egentligt i messageboxen?
Avatar billede sbhansen Nybegynder
12. juni 2002 - 14:42 #3
jeg kan faktisk godt se, at jeg ikke helt har formuleret mig korrekt. Det er ikke en formular, men alene felter fra Formular-værktøjslinjen, som jeg har trukket direkte ind på Skabelonen. Skal disse også "låses"? For det er de ikke.
Avatar billede rvm Nybegynder
12. juni 2002 - 18:13 #4
Ja - dokumnetet skal skrivebeskyttes/låses før formularfelternes makroer bliver aktiveret. Det er også hele tanken bag ved formularfelterne - altså at brugeren kun kan skrive i formularfelteren og ikke andre steder.
Avatar billede piphans Nybegynder
14. juni 2002 - 09:00 #5
ja, der tog du ordene ud af min mund rvm. *S*

Alternativt kan du bruge et macrobuttonfelt. Dette afspiller en macro når du dobbeltklikker på det.

Insæt - felt - dokumentautomatisering - macrobutton

P
14. juni 2002 - 13:19 #6
Alternativt kan bruges et KontrolElement(Control Toolbox) felt og kalde/programmere makroen på hændelsen TextBox1_LostFocus - virker også med Tab når dokumentet er låst til formular udfyldning. Men det kræver måske lidt mere end et formular felt.
Avatar billede rvm Nybegynder
02. juli 2002 - 21:58 #7
Hej sbhansen

Har du fået det til at virke ?
Avatar billede sbhansen Nybegynder
25. juli 2002 - 14:00 #8
jeg har droppet opbygningen af vba'en, og løst det af anden vej. Beklager at jeg ikke har fordelt pointene før nu.
Jeg fordeler pointene mellem svarene, håber det er ok.