Avatar billede laurbjerg Nybegynder
12. juni 2002 - 07:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

bitmap

Jeg har et billede i bitmap format som jeg gerne vil bruge som baggrunds billede.

Men billedet er alt for stort i bitmappen.

Hvordan kan jeg lave den mindre således at jeg kan bruge den som baggrund og få hele billedet med ?
12. juni 2002 - 07:40 #1
Hej,

Har du Photoshop 6.0, PSP 7.0 Gimp (download www.gimp.org ). Så åbnder du billede der er for det meste en menu der hedder image >> images size ( sådan noget), hvor du kan ændre på billede størrelsen. Og så gemmer du det bare i GIF (hvis der er få farve) eller JPG til det  du nok skal bruge. Du kan også bruge PNG, men ikke alle browsere understøtter det.

/Casper www.enter-s.dk
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
12. juni 2002 - 07:53 #2
Jeg sidder ved firmaets pc og kan (må) ikke downloade nogle programmer, så det går ikke med din henvisning til andet program !
Avatar billede torsandvik Nybegynder
12. juni 2002 - 08:26 #3
Åpne bilde i Paint, og lagre (gemme) bildet som JPG.
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
12. juni 2002 - 08:33 #4
hvad hjælper det at gemme det som en JPG fil, der kan jeg hverken redigerer størrelsen eller gemme det som baggrund ?
Avatar billede cdc Novice
12. juni 2002 - 09:22 #5
Hvis du ikke kan få installeret et tegne program har du den store opgave foran dig.
Du kan redigere størrelsen ved at bruge billede - stræk/vrid (her settes 50%ned i størrelsen f.eks: 50% og 50%)
Du kan nu gemme det som jpg.
Når du skriver baggrund er det vel intet problem, hvis du da ikke skal lave den transparent. Da skal du ikke bruge jpg men gif fil

/cdc
Avatar billede cdc Novice
12. juni 2002 - 09:23 #6
I firmaet må de i edb afdelingen evnt. have Microsofts Office Pro/Premium udgave indeholdende PhotoDraw som kan alt til webben
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
12. juni 2002 - 10:01 #7
> cdc
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
12. juni 2002 - 10:03 #8
> cdc
Jeg brugte din løsning med stræk og vrid.

læg lige et svar så du kan få dine point
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. juni 2002 - 10:04 #9
Du kan jo ændre størrelsen i Paint i Stræk og Vrid. Det er selvfølgelig ikke så præcist, da det er i %, men det virker hvis du prøver dig frem :)
Avatar billede cdc Novice
12. juni 2002 - 10:44 #10
svarer her
Avatar billede cdc Novice
12. juni 2002 - 10:44 #11
prøver igen :o)
Avatar billede cdc Novice
12. juni 2002 - 10:45 #12
skovenborg-> var det ikke det jeg? :o)

/cdc
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. juni 2002 - 13:07 #13
cdc>> Undskyld. Havde ikke lige set dit svar :(
Men det var heldigvis også din der blev valgt som den rigtige :)