Avatar billede phpnewbee Nybegynder
03. august 2000 - 19:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det lige PHP betyder?

Er der en gammel og en ny betydning?

Avatar billede stigc Nybegynder
03. august 2000 - 19:47 #1

In Web programming, PHP is a script language and interpreter, similar to JavaScript and Microsoft\'s VBScript, that is freely available and used primarily on Linux Web servers. PHP (the initials come from the earliest version of the program, which was called \"Personal Home Page Tools\") is a cross-platform alternative to Microsoft\'s Active Server Page (ASP) technology (which runs only on Microsoft\'s Windows NT servers). As with ASP, the PHP script is embedded within a Web page along with its HTML. Before the page is sent to a user that has requested it, the Web server calls PHP to interpret and perform the operations called for in the PHP script. An HTML page that includes a PHP script is typically given a file name suffix of \".php\" \".php3,\" or \".phtml\". Like ASP, PHP can be thought of as \"dynamic HTML pages,\" since content will vary based on the results of interpreting the script.
Avatar billede stigc Nybegynder
03. august 2000 - 19:48 #2
altså: Personal Home Page
Avatar billede phpnewbee Nybegynder
03. august 2000 - 19:53 #3
Ok, så blev jeg klogere - Småsyret se her hvad \"man\" også kalder PHP:

http://www.kontorskolen.dk/php.htm
Avatar billede mpj Nybegynder
03. august 2000 - 20:24 #4
Eller Hypertext-Pre-Processor... (HPP)
Avatar billede razor Nybegynder
03. august 2000 - 21:00 #5
http://il.php.net/vote_listing.php3 - den officielle benævnelse for php er:

PHP Hypertext Preprocessor
Avatar billede phpnewbee Nybegynder
04. august 2000 - 00:23 #6
Hypertext Preprocessor kan da aldrig blive til P.H.P. (PHP)
Avatar billede poet Nybegynder
04. august 2000 - 00:35 #7
Du skal læse det hele som razor har skrevet:
PHP = \"PHP Hypertext Preprocessor\"
:)
Avatar billede stigc Nybegynder
04. august 2000 - 00:37 #8
arhmmm.....
Er den officiel fordi nogen har stemt om det?
Avatar billede razor Nybegynder
04. august 2000 - 11:15 #9
jeps