Avatar billede lht Nybegynder
03. august 2000 - 10:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

autocad,genius

Jeg arbejder til dagligt med autocad14/genius og har det problem at tegningerne i vores arkiv fylder for meget. Dette kan selvfølgelig afhjælpes ved at gå ind og purge hver enkel tegning, men det tager jo en \"krig\". Jeg mener så at der findes en måde at purge i autocad14/genius men flere tegninger ad gangen og uden at åbne hver enkelt tegning. Hvis der nogen der kender denne metode og vil dele den med mig så vil jeg blive overlykkelig!!!
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2000 - 13:46 #1
ZipMagic er løsningen, så ligger tegningerne i pakket arkiv hele tiden.

http://www.ontrack.com/software/

Avatar billede lht Nybegynder
03. august 2000 - 13:57 #2
Tak for svaret kharder
men jeg vil helst have løsningen med at purge alle tegningerne.
Avatar billede uc Nybegynder
06. september 2000 - 07:47 #3
Nu ved jeg ikke hvad du laver for nogle tegninger  siden
de bliver så store..? jeg kender ikke til en metode hvorpå man
kan purge tegningerne uden at skulle åbne dem. Jeg tvivler
stærkt på at det kan lade sig gøre.Men du kan jo starte der hvor
du er nået til nu. ved at purge alle nye tegninger eller når du
åbner dem for at rette i dem.
Der er 2 ting du kan kigge på . det ene er at den dwt fil du bruger
som template ikke indeholde en masse skrammle som du ikke bruger.
Den skal kun indeholde det mest basele .derved for du også mindre at
purge.
Det andet du kan gøre er at lave en knap som purger din tegning med
et enkelt klik ..nemt og hurtigt  uden at du skal sidde og trykke Yes til
dit og dat.
<<Hvordan laver jeg en knap der purger >>
Højre klik på en toolbar og vælg Customize, og Customize Toolbars kommer
frem og I Categories vælger du Custom....her skulle du gerne have en blank Knap
den trækker du ud på tegningen så det er en selvstændig knap. hvis du højre klikker
på denne knap kommer der en ny box frem Button Properties.
Her skal du specificere et navn f. eks > PurgeAll <  hvis du trykker på knappen
Edit kan du putte lidt farve på knappen.
I Macro skriver du
^C^C_purge a * n
Tryk på apply...og din kanp til PurgeAll med et tryk skulle være klar til brug.

UC :-)
Avatar billede bj-an Nybegynder
22. oktober 2000 - 17:37 #4
Jeg kender ikke et program der kan purge tegninger uden at åbne dem først!

1) Den simpleste og mest effektive metode til at \"rense\" dine tegninger på er at gemme      tegningen som en ny fil med samme navn vha. WBLOCK-kommandoen.
    PURGE-kommandoen skal som regel køres flere gange efter hinanden før tegningen er fuldt          purged.
Avatar billede bj-an Nybegynder
22. oktober 2000 - 17:57 #5
Fortsat fra forige svar (kom til at trykke UDFØR):
------------------------------------------------------------------
2) Der findes også en LISP-rutine der kan purge dine tegninger helt. Jeg kan ikke lige huske
navnet, men kan sende den til dig hvis det er af interesse.
3) Du kan også lave en script- eller LISP fil der automatisk åbner dine tegninger en efter en og purger dem eller gemmer dem som en wblock.

NB! Ligegyldigt hvad du gør, så tag backup af dine tegninger først!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. november 2000 - 00:41 #6
Nej, det kan ikke lade sig gøre med flere tegninger ad gangen uden at åbne hver enkelt, hverken i ACAD14 eller 2000.