Avatar billede nicidem Nybegynder
09. juni 2002 - 12:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mIRC newbie... =)

Goddag =0)

Jeg er lige begyndt at bruge mIRC6.02 (10 min siden ;)

Tænkte på hvordan man tilføjer channels til en slags "fortrukne" som i IE?

Kender i nogle gode channels?

Og nogle gode til:
- Quake3 arena
- Computer sikkerhed
- C++
- Computer teknologi
- Videnskab

Tak på forhånd, og god søndag til jer alle! :)
Avatar billede nicidem Nybegynder
09. juni 2002 - 12:42 #1
Nå ja kig lige forbi:
irc.quakenet.org
#exp.dk
engang imellem!
Avatar billede olddirty Nybegynder
09. juni 2002 - 12:47 #2
God dav Nubi :)
Hvis du vil lave sådan at den join'er en channel når du starter mIRC op så skal du gå ind under File -> option -> perform -> så skal du krydse den firkant af som er der. Så skal du skrive i den firkantede box. fx. hvis du vil join. #immortals-cs så skriver du.. /j #immortals-cs eller /j #exp.dk
Du skal huske at skifte netværk til quakenet ! dk.irc.quakenet.org  fx....
Hilsen Andreas
Avatar billede loonz Nybegynder
09. juni 2002 - 13:01 #3
Hej,
Nu er mit indlæg ikke et decideret svar på dit spørgsmål, men jeg vil dog gerne lige supplere med noget alligevel.
Den originale udgave af mRIC er grim og trist at se på. Der findes mange såkaldte scripts på Nettet, som er langt pænere, og som har en masse praktiske funktioner. Jeg bruger selv Brevduva scriptet, som jeg synes er det bedste jeg hidtil har fundet.
Du kan finde det på www.brevduva.dot.nu

/Loonz
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. juni 2002 - 09:07 #4
Tak for svarene...

Hvis det første ikke kan lade sig gøre har jeg set på screenshots fra nogle ekspertbrugere de har nogle ikoner på deres desktop med genveje til bestemte channels op irc...