Avatar billede naesager Nybegynder
02. august 2000 - 21:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netværk og internet --HASTER

Hejsa jeg sakl havde lokal net mellem 2 computere med RJ45 kabel og det er crossed, menmenmen    på den ene er der win98DK  og den anden win2kUK, hvad skal jeg gøre    for det første kan jeg ikke se win98 computeren eller mig selv på win2k computeren  men på win98 kan jeg også kun se  win98 computeren    derudover kan jeg ikke gå på nettet på min dialup forbindelse med mit interne modem på win98 computeren  når netværk protokollerne til netværket er installeret  jeg sætter 1100 point hvis i kan ringe og guide mig gennem det.

28318542 mener jeg ellers 54874115 spørg efter andreas

MVH

Andreas
Avatar billede hojben Novice
02. august 2000 - 21:05 #1
hvis du ikke engang kan se dig selv, kunne det tyde på at:
der er konflikt på netkortene.

hvad siger den hvis du kører kommandoen winipcfg.exe ??
Avatar billede hojben Novice
02. august 2000 - 21:07 #2
Og du har selvf. checket med ip\'er ik?
Avatar billede naesager Nybegynder
02. august 2000 - 21:20 #3
ring lige michael  28318542  så får du pointne

ALLE andre  hvis det ikke blir før 23,00 i aften altså onsdag frafalder pointne    og brug mobilen  altså 28318542 til at ringe på

Andreas
Avatar billede twister10 Nybegynder
02. august 2000 - 21:44 #4
Det er OK du skriver nr. men lad dog være med at smække røret på fordi du har fået løst dit problem, når man endelig ringer !!!

Så skriv det hellere her......

Avatar billede hojben Novice
02. august 2000 - 21:56 #5
hmm Andreas.. det var da ik sødt gjort... Men vi fik det da næsten løst...
Avatar billede klas Juniormester
02. august 2000 - 22:21 #6
andreas . .  ring lige til mig ang. cartoonshop - 86201562 (eller ring til thajs)
Avatar billede jonasj Nybegynder
02. august 2000 - 22:53 #7
Hvad f..... foregår her???
Avatar billede lrj Nybegynder
03. august 2000 - 01:52 #8
ups - her er vist fucket noget op..
Avatar billede hojben Novice
03. august 2000 - 08:53 #9
Han fik hjælp over telefonen.. Hvad er der galt i det??? Det var tcp/ip opsætningen.. Vi fik dem til at kunne pinge hinanden men kunne stadig ikke se hinanden..
Avatar billede lrj Nybegynder
03. august 2000 - 13:52 #10
naesager - eksperten.dk er beregnet til at det er her diskussionen foregår. Og der er MANGE der læser alle indlæg. Derfor er det jo nok ikke for smart at skrive sit telefon-nummer. Så resikerer man en telefonstorm. Ingen kan jo se at du allerede HAR fået hjælp. Dumt Bøv!

En anden gang var det nok smartere lige at vente en time eller to på at en begyndte at spørge nærmere ind. Især netværks-opsætningsspørgsmål er ret nemme at klare her via eksperten.
Avatar billede naesager Nybegynder
03. august 2000 - 17:10 #11
Hejsa

<<twister10>> undskyld men jeg snakkede med højben så jeg kunne ikke selv svare dig  det gjorde min husvært  sorry for den dumme måde at gøre det på......

<<klas>>  ring lige på  28318542  her om 1 times tid

<<hojben>>  her er dine points