Avatar billede pinkweed Nybegynder
08. juni 2002 - 18:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

TDC bredbånd

Problemet er det......

Jeg sidder med på en maskine der har Linux (RH 7.3 Valhalla) Den kan ikke komme på internettet med TDC bredbånd, 512/256. Jeg har ingen Router,jeg plugger mit crossed netkabel direkte i modemet. Jeg har Windoze XP på nettet, Men linux kan ikke komme på nettet. Jeg har Dynamisk IP.

RD
Avatar billede dr.truti Nybegynder
08. juni 2002 - 18:03 #1
Linux er lettere end Windows at smide på nettet efter min mening...

Gå ud u en terminal og skriv netconf og tjek lige om alt står som det skal... husk ogsp DNS og Gateway

Truti
Avatar billede dr.truti Nybegynder
08. juni 2002 - 18:03 #2
Er det et ISA netkort du bruger ?
Avatar billede pinkweed Nybegynder
08. juni 2002 - 18:21 #3
Nej PCI
Avatar billede zeus19 Nybegynder
08. juni 2002 - 19:24 #4
Øhh hvilket modem har du ?? er det et hvidt siemens modem ???
Avatar billede pinkweed Nybegynder
08. juni 2002 - 19:32 #5
Nej Hvidt ericson modem.....
Avatar billede vkjaersgaard Nybegynder
08. juni 2002 - 20:39 #6
hejsa,
jeg har aldrig rigtig fået DHCP til at give mig DNS servere, så jeg bruger altid at skrive dem manuelt. Ofte bruger jeg..

mvh
Verner
Avatar billede pinkweed Nybegynder
08. juni 2002 - 21:27 #7
Det virker stadig ikke.... Mit netkort lyser heller på den grønne knap, som den ellers gør i WinXP
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
10. juni 2002 - 16:58 #8
har du fået dit netkorts modul ind?
- Jeg køre ikke selv RH, så jeg ved ikke om den har smidt modulet ind...

//Danni Jensen