Avatar billede tje Nybegynder
08. juni 2002 - 16:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SoundBlaster PCI 128

Jeg har lige købt et SoundBlaster PCI 128. Jeg har disabled onboard lydkortet på motherboarded og i bios'en, og satte det nye kort i.
Så bootede jeg win2k op, afinstallerede det gamle software, og installerede det nye.. Det lykkedes da også fint, men lyden er helt forvrænget.
Jeg kører win2K og Win98, på sammme pc'er. Så jeg bootede win98 op, afinstallerede det gamle audiosoftware og installerede det nye..det virkede.
Så har jeg kigget lidt rundt, og fundet ud af at, hvis ikke alt det gamle audiosoftware er afinstalleret, vil det sandsynligt konflikte.
Jeg syntes godt nok jeg har fået fjernet det hele, og det er det samme jeg har fjernet i win2K og i win98, som virkede fint..

Nogen der har noget erfaring med problemet???
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. juni 2002 - 16:36 #1
Ja .. Fjern kortet fra enhedshåndtering, geninstaller driverne.. :)
Avatar billede tje Nybegynder
08. juni 2002 - 16:48 #2
er lige prøvet..virkede ikke..
Kan jeg se et eller andet sted, hvad for noget software der er installeret, jeg tænker ikke på Add/Remove programs i controlpanel!?
Avatar billede carstengp Nybegynder
08. juni 2002 - 18:10 #3
du skal nok ikke have dit nye kortinstalleret, når du fjerner gammel software. Den ideelle måde at gøre det på, er først at afinstallere gammel software, derefter deaktivere onboard hardware. Genstarte og kontrollere at den ikke finder noget nyt.
Herefter lukker du computeren og installerer det nye kort.

Ellers kører du "regedit" fra startmenuen. Går til HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE Hvis din gamle software f.eks er creative, hedder den streng du skal lede efter "Creative Tech"
Avatar billede carstengp Nybegynder
08. juni 2002 - 18:13 #4
Prøv også at kigge i HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/CURRENT_VERSION/RUN og se om windows forsøger at starte nogle gamle lyd-programmer
Avatar billede spt Nybegynder
09. juni 2002 - 14:53 #5
dette lydkort er meget følsomt. det er f.eks alergisk overfor tnt 2 m46. lyde bliver rå skod hvis f.eks et sådant kort er instaleret på samme maskine.
Avatar billede tje Nybegynder
10. juni 2002 - 10:51 #6
Sjovt nok har jeg et Nvidia TNT2 kort i. Men hvorfor virker det så i win98?
Avatar billede tje Nybegynder
10. juni 2002 - 11:23 #7
nu er jeg ved at have fundet noget...
Grafikkortet og lydkortet kører på samme irq..
Hvordan f***** ændrer jeg dette?
Avatar billede cd23mj Nybegynder
11. juni 2002 - 12:09 #8
skift lydkortet til en anden pci port..
Avatar billede tje Nybegynder
11. juni 2002 - 18:07 #9
Det hele er noget skod, så jeg har købt et kort fra en anden fabrikat...
mange tak for hjælpen!
Avatar billede spt Nybegynder
16. juni 2002 - 00:24 #10
tje det skal lige sigeas at den dårlige lyd imellem disse to kort kun fremkommer når begge kører direct 3d og direct sound samtidig. F.eks i spil.