Avatar billede njp Nybegynder
02. august 2000 - 15:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Concorde XAL/Damgaard XAL - forkerte farver

Jeg har flere brugere der får mystiske(albino) skærme når de anvender XAL(2.71.1).
Dette bevirker bl.a. at den blå \"bar\" i en lit-box er USYNLIG
Opløsningen er 800x600 og filen F800256.win er korrekt og ReadOnly på applikationsserveren.
Vi kører med Oracle(8.05)
Både appl. og Oracle server kører NT 4.0(SP6)
Problemet kan løses ved at sætte klientens farver ned til 16, men denne løsning er ikke acceptabel
Avatar billede snif Nybegynder
07. august 2000 - 13:10 #1
Du skal muligvis have fat i en opdateret XAL skræmdriver. I forbindelse med V2.8 har de frigivet en ny version af F1024256.WIN, prøv den.
Avatar billede njp Nybegynder
09. august 2000 - 21:54 #2
Jeg har selv løst problemet. XAL havde i et underbibliotek oprettet nye \"WIN\"-filer. Disse indeholdt fejlagtige data. Filer med skærm-oplysninger(*.win) overskrevet med korrekte filer og at ReadOnly.
Snif du får point\'ene, da dit svar gik i den korrekte retning.
Avatar billede fby Nybegynder
19. august 2000 - 18:20 #3
Det ultimative (og mest tidskrævende) er at prøve kerne opdateringer til 2.71.2, 2.80.8 eller det store spring til 3.0 og fx. med Oracle 8i (8.1.6). Specielt XAL 3 har nogle gode windows egenskaber som kan kodes til Axapta \"look-a-like\".
Avatar billede dma Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:37 #4
Prøv at lave en ny installation i et nyt bibliotek (husk at udfylde koderne til de forskellige moduler).
Såfremt der under installation spørges efter om du vil anvende Windows-farver eller XAL-farver, så vælg det sidste !!!!

Tag så filen usr0000.tbl (indeholder programkoder og std. farveopsætning) og kopier over til den anden XAL.
Såfremt det ikke hjælper, er det fordi du har lavet individuelle tilpasninger på dit eget brugerid. Her kan du så slette din usr-fil (du kan finde navnet på den ved at se under Generelt/Tilpasning/Adgangskontrol/Brugere og Grupper (stil dig på det relevante brugernavn og set feltet \"Opsætning\" i bunden). Filen hedder f.eks. USR0003.tbl. Pas på, evt. brugertilpassede forms (felter der er flyttet i autoforms) kan forsvinde!!

Håber det hjælper.
Avatar billede njp Nybegynder
13. april 2001 - 15:42 #5
Svaret er ikke fyldestgørende, men pyt